Älskade Sverige

Vilken underbar semester jag fick. En vecka på Cypern med sol och bad och några dagar i Sverige med familj och vänner. På midsommar var jag ut med Jonna till farmors stuga och fick grillat och jordgubbar. Hade då glömt att vi har mygg i Sverige, men också hur fantastiskt fint och grönt Sverige är. Jonna som jag inte sett på över ett år åkte jag även på en miniroadtripp med dagen efter, bland annat ut till Bönan. Var så kul att få se henne igen! Märker att det skulle kunna gå fem år och det skulle kännas som igår.

På söndagen var inget speciellt planerat, men då kom söta Tea på spontanbesök från Stockholm. Inte heller henne har jag sett på över ett år, så var så kul att se henne igen. Inget vidare väder, så blev shopping och sushi.

Måndagen spenderades i Stockholm där jag mötte Elli och Tobias från guideskolan. Sist jag mötte dem var i Bodrum när de hälsade på mig en vecka. Elli och jag konstaterade att i Stockholm att dit vill båda flytta, och vi ska då ha en gemensam trea.

Sista dagen fick jag träffa Johan och han körde slut på mig på ett gympass. Var riktigt jobbigt, men också riktigt kul. Har fortfarande lite träningsvärk i magen och jag hade glömt hur roligt det var att träna med honom. Fick också träffa en tre månader gamma bebis på Friskis, och han var hur söt som helst. På kvällen fick jag se Marys nya lägenhet och där blev det mat med henne och Emma. Mysig kväll som jag inte ville ska ta slut.

När jag var hemma märkte jag att jag saknar Sverige mer och mer och alla hemma. Först ville jag inte riktigt åka tillbaka, men nu är jag här och det känns bra. Men är så glad för semester, alla jag fick träffa och det jag fick uppleva. Vi ses snart igen :)

Cypern - you blew my mind

Om jag hade fått bestämma hade jag stannat på Cypern MINST 1 vecka till, kanske längre. Det var så mycket bättre än vad jag trodde. Hade nog ungefär tänkt mig en smutsig och förstörd partyö och inget annat. Men redan i bussen från flygplatsen tyckte jag det var fint och mysig på något vis.

Jag bodde på ett bra hotell, ett av våra familjehotell. När jag låg vid poolen en dag insåg jag hur mycket jag saknade att ha aktiviteter, få kramar av barnen och mötas av all energi. Övervägde ett tag om jag skulle jobba med det igen, men insåg att jag kanske tycker att det är kul i ett par månader.

Ärligt talat har jag inte gjort så mycket mer än att sova, sola och festa under semestern. Men det var så skönt, och jag är inte lika förkyld nu som när jag kom ner. Vi har varit på två stränder, en lite finare och även på Nisse beach, där alla ungdomar håller till. Vi kom dit vid 10-tiden och då var det inte många där, ett par timmar senare var det nästan knökfullt. Kan ju säga att det som gäller där är att visa upp sig, många vältränade kroppar. Men det är ju alltid kul att se på ;) Det jag inte förstår är varför så många killar börjat raka benen, något jag bland annat undrade över när vi hade svenskar liggande bakom oss som just rakat benen. Om de nu hörde vad jag sa, så fick de ju i alla fall min åsikt.

Nissie Beach

Partygatan sen i Ayia Napa trodde jag mest skulle bestå av 18-20 åringar, och det var det mycket av men shit det var nice ändå! Massa olika barer, men fick alltid se något nytt som någon i björndräkt eller i kroppsstrumpa. Det var olika åldrar och ofta mycket folk. Vi började alltid på Cuba bar som hade salsa musik och där man fick dansa. De hade de godaste drinkarna och man blev på bra humör. Sedan blev det skandinaviska uteställen dit guiderna alltid gick så det var bara att hänga på.

Vi skulle ha haft en turistpartykväll med Ayia Napa linnen som så många hade och gå till de typiska turistbarerna, men det blev inte av. Linnena passade inte till belåtenhet. Lite trist, men vi hade en bra kväll ändå. Det var då jag hade tänkt köra på att jag var 19 och se hur länge det höll, men det blev aldrig av. Några dagar vad jag så trött då vi varit ute länge, men oftast kände jag ändå för att gå ut. Det jag önskade var att jag behövde mindre sömn och mer energi till sena kvällar, men det blev lite i alla fall.

Om jag nu åker tillbaka till Cypern igen, vilket jag absolut kan tänka mig, så vill jag se mer av ön och gärna i bil. Jag känner att det till och med vore kul att jobba där, men insåg att det är nog ingen bra idé, skulle bli för mycket fest och för lite annat. Men Cypern – you blew my mind.

Uppdatering innan semestern

Nu är det bara två dagar kvar innan jag sätter mig på planet till Sverige och Cypern. Så då kommer det nog inte bloggas så mycket så här har ni senaste nytt.

• Jag har åkt parasailing. När man åker i en fallskärm efter en båt. Jag trodde jag skulle dö och var livrädd. Men jag överlevde, men det gör jag aldrig igen. Var det sista jag hade kvar då jag redan hoppat fallskräm och bungyjump. Nedan är jag och Kathrine på utflykten vi var på då.

• Farmor och Staffan är på besök. I fredags var vi på utflykt till Mogan, en gammal fiskeby. Jättemysig by.

• Jag och farmor har också spelat bowling, då jag fick veta att hon tävlat i det. Farmor vann en serie och jag en. Jag slog mitt förra rekord och fick nu 155 poäng!
  • När vi var på restaurang berättade jag för farmor och Staffan hur jag sagt "nöff nöff" när jag var i Kina och ville ha skinka på pizzan, för jag kom inte på vad det hette. Farmor gjorde då detsamma på restaurangen och frågade om det var "muu" kött hon hade beställt.
  • Slutligen har Staffan sagt att jag är ju snart har levt en fjärdedel av mitt liv, om jag nu har sån tur att jag blir 100 år. Jo tack för den, jag har ju inte åldersnoja så det räcker.

Igår var det grillfest på taket vilket var riktigt mysigt, men jag vara bara med en stund då jag började klockan 07.00 imorse. I stort sett alla här nere är mer eller mindre hostga, så även jag. Frågan är ju varför jag skulle ändra på det? Jag menar jag är ju alltid fökyld när jag kommer till Sverige ;)

Kurragömma

Igår var vi på Moonlight Cinema och såg på Mamma Mia. Det är en utomhusbiograf och det var hur mysigt som helst. När det var kallt fanns det filtar och man satt i soffor. Jag blev även intervjuad av en kanarisk TV-kanal då de tyckte jag såg ut att sjunga och dansa så mycket innan filmen. Så jag drog på mitt bästa Hollywood leende, gav ett amerikanskt svar på vad jag tycker om utomhusbio och tackade mig själv för att jag hade sminkat mig.

Idag var vi på Spa. Vart det låg visste vi inte riktigt, då det var en voucher och gratis. När vi kommer fram inser vi att det är på vår största konkurrents hotell. Tänker då att vi ska ta oss in lite osynligt. Det förra jag ändå gör är att säga hej till en guide, det skedde bara per automatik. Efter denna miss ser vi andra guider och gömmer oss lite smidigt bakom en tidningsställ. När vi sen inser att det ser ganska dumt ut om de upptäcker oss där försöker vi hitta till spaavdelningen på egen hand utan större framgång. Får då fråga oss fram i receptionen, eller de andra frågar då jag ser en guide jag känner sen innan i servicedisken och gömmer mig bakom en pelare.

Efter att vi sedan hittat till spat går vi runt i våra oerhört snygga badmössor och provar allt som går. Vi var duktiga och uppförde oss vuxet och sansat hela tiden :)