Mamma och pappa på besök

Mamma och pappa på besök i en vecka, då skulle jag göra det jag inte hunnit med än men gärna ville. Första dagen var bara lugn med solning vid poolen, höll ut ganska länge med tanke på att jag börjar tröttna på att sola. Mamma och pappa ville gärna ha paella och hade hittat en så myig restaurang sa de, nära hotellet. Jag hade höga förhoppningar om en liten mysig spansk restaurang som jag inte sett förr. Det var en av våra samarbetspartners, men nära var det och god paella!

På fredag var den aktiva dagen. Först marknad i Mogan och sedan en tur längs västkusten som jag inte hade sett än. På marknaden köpte jag och pappa fel tomater trots att mamma tyckte att hon pekat klart och tydligt vart vi skulle. På kvällen var det zumba på kvällen och vi fick springa då vi var lite sena pga av ett litet missförstånd. Det var absolut inte mitt fel.

Så var det golf med pappa på lördag. Mina bollar trivdes bäst åt vänster, men gick bra ändå eftersom jag är en jävel på att putta. På kvällen gick jag ut med mina vänner eftersom jag fyllde år på söndagen. Jag var riktigt nöjd med kvällen då vi kom hem vid sex på morgonen :)

Söndagen släpade jag mig upp vid sängen vid 2-tiden då jag inte kunde sova borta hela födelsedagen. Solade lite och ringde och beskyllde Henrik och Oscar för att inte ha grattat mig. Men var lite lugnare när jag fick ett paket av dem. Henrik skyllde på träning och att han inte hunnit än, Oscar på att han inte hade facebook. Jag goddtog Henriks förklaring, men inte Oscar. Då drog Oscar till med det stora artilleriet om jag inte fått presenten, och då blev jag lite lugnare.

Måndag var det stranden där jag klarade precis 4 timmar och sen vile jag iväg. Ett snabbt stopp på PriMark och sen iväg till Las Palmas. Gick runt lite i gamla stan och åt middag. Ska stolt förklara att vi hittade fram på nästan första försöket!

Sista dagen var det bara sola och ta det lugnt, så den färg jag har nu får jag nog inte mer denna säsong. Om ni vill se fler bilder fråga mamma, det enda hon gjorde under semestern var att knäppa kort ;)

25 år, det är halvvägs till 50

Det ovan är vad pappa sa till mig när jag sa att de var halvvägs till 100. Så jag får skylla mig själv lite där. Men att säga att jag inte hade en liten 25-års kris är att ljuga, men det var värre när jag fyllde 20 så min 30-års dag blir spännande!

De på GC har retat mig och sagt att jag ska fylla 30, så en del har trott på det. Då är jag i alla fall en jäkligt snygg 30-åring. Men att vara 25 känns förstås inget annorlunda än 24. Ett år äldre och ett år klokare får jag väl säga.

Hurghada VS Mexico

Chock är vad man kan kalla det när Mia frågade vad jag tyckte om Mexico till vintern. Jag hade sökt det men inte i första hand och med alla ansökningar dit trodde jag inte jag skulle komma dit. Jag var helt inställd på HRG, att få uppleva Egypten på nära håll. Se allt jag vill se där, beställa vatten till dörren och galna kvällar.

Min första reaktiion var att jag bara stirrade på Mia, sen visste jag inte vad jag skulle säga. Mexico det tackar man inte nej till! Det tog ett tag innan jag smälte det och då insåg jag vilka upplevelser jag kommer få där. De har också kultur, fin dykning och många spännande saker. Det är bara att jag inte vet om alla dem än, men då är det desto mer att upptäcka.

Det blir också som guide och inte som stab. Det blir en utmaning på så vis att gästerna kommer ha höga förväntingar, och jag ska köra utflykter. Säsongen kommer blir bra, inte bara det jag hade tänkt mig :)

Som söndagar ska vara

I söndags startade vi med frukost på våra hotell. Helt underbar hotellfrukost. Tyvärr var inte jag så hungrig då jag för tredje gången i mitt liv hade försovit mig, men lite mat fick jag i mig ändå.

Efter det var det en liten roadtrip. Vi visste inte vart vi skulle åka men hamnade på marknad i San Mateo. Hur mysigt som helst! Hade gärna stannat där längre, men vi skulle tillbaka och se på OS-finalen i handboll. Vi hade riggat på kontoret med projektor och soffa. Sen förlorade vi ju, men det var mysigt ändå.

På kvällen åkte jag, Elias och Karen till Meloneras för att ta bilder i solnedgången. Det med solnedgången blev sådär, men några bilder i sanddynerna fick vi. Det var en helt perfekt söndag!

David Guetta

Om inte ni märkt det så kan jag berätta det, tiden går snabbt. Riktigt snabbt, det säger svisch och så har en dag gått en vecka. Många pratar nu om att snart är säsongen slut, om lite mer än en månad börjar folk åka från GC. Jag vill inte tänka på det. Tycker inte det ska bli det minsta roligt. Men jag får hoppas att jag känner mig redo för det då, kanske redo jobbmässigt men jag tror inte jag kommer känna mig redo för att lämna mina nya vänner.

I fredags spelade David Guetta här på GC. Vi hade första parkett på ljudet då han spelade på stadion, några meter bort från där vi bor. Vi var därför på vårt tak tillsammans med andra guider. Jag var egentligen trött, men ville som vanligt inte missa något. Klockan ett jag jag och la mig med någorlunda gott samvete över att ha varit med en stund, jag visste ju egentligen inte ens vem han var. Sen kände jag visserligen igen musiken så det var ju kul. Mia sa att jag aldrig skulle kunna somna med all musik, men jodå det gjorde jag. Vaknade 4 med ett ryck av att allt avlutades, men innan sov jag allt bra :)

FUE, Fuerteventura, stark vind

Ja, vad ska man säga jag älskar den ön. Har sagt det förr och säger det igen. Jag känner mig lycklig där. Fick en fråga nu i helgen om jag kunde tänka mig att bo där. Har tänkt på det men nej, det är för litet. Jag kan abolsut åka dit igen, men inte bo där. Älskar FUE, och speciellt Corralejo, för alla fina minnen där.

Jag och Mia var nu på gamla partnerrestauranger och hör och häpna inkastarna kände igen oss, haha. Vår gamla partnerbar och så bodde vi på ett av våra hotell. Vi besökte våra gamla lägenheter och vårt gamla aktiviteshotell. Det var minnen som kom tillbaka, och som alltid bara fina för det är dem man minns :)

Annars var jag ledig måndag och tisdag med. I måndags var jag på jeepsafari med Sivert. Fick se mer av GC och det är riktigt fint på sina platser. Kom tillbaka dammiga och fina. På måndag grillade vi sen på taket och så gick vi ut, och det var en riktigt lyckad kväll!