City of Joy

 
Igår tog vi och åkte till Cancun som ligger cirka en timme från där vi bor. Vi skulle shoppa och besöka City of Joy. Att hitta dit visade sig inte vara det lättaste, men "bara" en halvtimme sena kom i fram till City of Joy. Det är ett center som hjälper de i samhället som har det svårt av olika anledningar. De har en skola som är gratis för alla, ett äldreboende, hem för kvinnor som varit utsatta för våld i hemmet, en "affär" där man de som önskar kan lämna det man inte behöver och andra kan köpa det för en liten summa. Det är en fantastisk organisation som har började byggas i septemer 2001. Den behövs verkligen för som i så många andra semesterparadis lever turisterna i överflöd när många i lokalbefolkningen har det svårt. Här är en länk om någon vill läsa mer om det: http://www.cityofjoyfoundation.org/Default.aspx.
 
 
Det andra som skedde igår var att nu har jag köpt gymkort! Känns så bra och har varit där både igår och idag. Igår försökte jag mig på en salsaklass och det gick bra för att vara mig. Men de i gymmet som ser rätt in i salen fick sig nog ett och annat skratt. Efter gick vi också på pilates och kan säga som så att nu förstår jag varför man får fast rumpa av det. Det brände när jag var klar! Men träningsvärken är mer än välkommen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0