Siaan Kaan

Igår besökte jag Siaan Kaan, ett världsarvsområde cirka tre timmar från Playa. Jag visste inte så mycket, bara att det skulle vara vackert och att jag skulle få åka jeep. Mina förväntningar infriades inte riktigt då jag bl.a. hade trott att vi skulle åka i öppna jeepar och att naturen skulle vara ännu mer slående. Men jag ska erkänna, jag börjar bli bortskämd. De flesta skulle nog tycka det var oerhört vackert, men jag börjar bli blind. Det jag nu tycker är vackert är städer, gamla byggnader och parker. Men jag vet att när jag ser på detta om ett år kommer jag tänka, vackert.
 
 
Idag har jag också varit ledig och det har varit underbart. De senaste dagarna har inneburit mycket jobb så
idag har jag tränat, handlat, lagat mat och förberett mig lite mer för Chichen Itza på tisdag. För ÄNTLIGEN ska jag få ha den utflykten! Vill inte åka härifrån utan att ha guidat till ett av världens 7 underverk. Jag är nervös och förväntansfull på samma gång.
 
Imorgon kommer mamma, pappa, Oscar, farmor och Staffan. Ska bli så kul! Som vanligt har jag planer vad jag skulle vilja göra när de är här på mina fridagar så vi får se. Farmor fyller ju år också så det ska firas :)
 
Nu ska jag gå och köpa en kaffe på Ah Cacao. Tro det eller ej men jag har börjat, det som aldrig skulle ske. Men bara väldigt sällan och då med vanilj- eller chokladsmak. En steg i taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0