Let´s go, go, go!


Här är det full fart. Som jag trodde plus lite till. Har insett att dessa sex månader kommer gå sjukt fort! Idag har vi åker runt och tittat på de 57 hotell som finns är. Vi ska kunna alla namnen på hotellen, deras förkorningar samt var de ligger. Busschauförrerna hittar nämligen inte till dem, det ska vi göra. Utöver detta ska vi kunna en hel massa annat. Igår lyssande jag på föreläsningar i 12 timmar. Har insett att mina matvanor kommer behöva ändras :P Igår åt jag middag vid elva beståande av vitt bröd och jordgubbsyoghurt. Det posititva är att nästa vecka börjar jag jobba på hotellet och gissa vilka som får äta gratis där, just precis vi som jobbar där. Great!

Jag bor i en toppenlägenhet. Vi har tvättmaskin (!) och bor fem min från hotellet. Lite bilder finns här.
Bara bilder från utsidan men insidan är också toppen! Har inte hunnit handla än men har bott någon här innan så fanns lite saker sen innan. Jag har två enkelsängar om någon vill komma ochj hälsa på :) Bor med en kille från Danmark som ska jobba på samma hotell som mig. Han har det finare rummet eftersom han har jobbat några säsonger men mitt är fint det med.

Idag har jag kört bil i Alanya, en upplevelse i sig. De kör ju lite mer agressivt än hemma, men som ni ser lever jag fortfarande så oroa er inte. Men tack och lov att jag har andra med mig i bilen för mitt lokalsinne är inte att lita på.

Jag har en toppenchef som är positiv och glad till allt. Hon har gjort några säsonger här och även jobbat inom Sungarden där jag ska vara. Även han som sätter scheman på hotellet är bra, lyssnar och frågar hur vi vill ha det. Som första säsongare är det mycket nytt och MYCKET att lära. Jag är ofta trött och får inte mycket sömn, men alla man arbetar med är så positiva vilket gör det mycket lättare. Befolkningen som bor här och våra samarbetspartners är även de jättehärliga. Jag hade mina fördomar men är jag bara trevlig mot dem är de också jättettrevliga.

På hotellet kommer jag inte bara ha sportaktiviteter utan vi kommer få välja vad vi vill göra. Vilket jag tycker är bra då arbetat kommer vara väldigt varierat. Om jag vill kommer jag nu redan denna säsong ha möjlight att prova vara byguide en vecka. Även om jag mest kommer vilja ha sportaktiviteter, dels för att det är så kul men även för motionen. Tid för träning finns knappt och man äter som när man är på semester. Nej men se där efterrättsbuffé, mer självdisciplin tack!


Till sist vill jag bara berätta att killarna här nere tycker att jag har en gnällig dialekt. Vet inte om jag kan hålla med om det. Vad tycker ni där hemma?

Ha det toppen nu för det kommer jag att ha!

Stor kram

Kommentarer
Postat av: Pappa

Verkar ju vara kanonlägenhet. Vad bra. Kan vi bo hos dig om vi inte får något hotell? Kram pappa

2010-04-28 @ 18:00:25
Postat av: Mathilda

eftersom du hade en till säng så kommer din snälla kusin gärna och sover hos dig :) och med snäll kusin menar jag MIG :D

kramkram

2010-04-29 @ 13:08:21
Postat av: Mary

haha... ja gävle har ju en rätt stark andraposition, efter gnällbältet, vad gäller gnälldialekter.. om du frågar mig.. men va vet jag, jag pratar ju som jerry williams :P

2010-05-04 @ 08:14:31
Postat av: Hairy Scary Mary

Men, vilket fint hotell! Nu kan jag känna mig trygg att du har det bra :) Härligt med pool! Litar också på att du tar hand om dig i trafiken. Hade förmodligen varit värre om undertecknad skulle ratta runt bland farttokiga turkar.. eller va säger du? ;)

2010-05-04 @ 08:17:30
Postat av: Linnea

Nej Mary så är det inte. Jerry Williams, var mer än jag visste haha. Går bra i trafiken faktiskt. Men har redan blivit stoppade av polisen men var inte jag som körde. Tror du hade klarat det bra med :)

2010-05-06 @ 19:57:27
Postat av: gunsan

Hej gumman tänker ofta på dej och saknar dej i sommar på jobbet,skall du veta.Kollar ofta med mamma hur du har det.Här flyter det på som vanligt.I dag är det ganska segt,vi var riktiga nattugglor i natt,firade Midsommaren ordentligt,kom i säng 03:01, så länge skall inte såhär gamla tanter vara uppe.Kram från GUN.Ha det så gott!

2010-06-26 @ 20:32:38
Postat av: Linnea

Man får vara uppe till 3 även i din ålder :) Härligt attv höra att det går bra på jobbet! Kul att du läst lite här, det står nog mer här än vad mamma vet. Kram

2010-06-27 @ 20:58:11
URL: http://thegel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0