Ingen vanlig kväll

Igår hade jag en av mina bästa jobbkvällar i Bodrum hitills. Jag skulle sända danska bussar till flygplatsen och därmed prata danska som jag älskar. Jag var i tid för att hinna säga hejdå til alla barn men det hanns knappt med då detta hände:

x En gäst hade fått en allergisk rektion på nötter men var lugn ändå. Hennes man däremot sprang omkring som en yr höna så han fick jag lugna ner.
x En av bussarna som ska sändas kommer, den andra är inte i tid. Lite fundersamma gäster över detta.
x Får en halv kärleksföklaring av en 14-åring som berättar sin adress för mig om jag nu skulle komma till hans hemby någon gång. Hans kompis föreslår att jag ska bli tillsammans med hans brorsa som också är 23 så vi kan ses mer. Så söta och jag skrattar.
x Ger all info på danska på bussen och får de högsta applåderna jag nån gång fått följt av bussvisslingar.
x När bussarna väl är på väg finner vi en väska i receptionen. Den har någon glömt. Visar sig vara en gäst som åkte till Arlanda vid lunch.
x När jag sätter mig i bilen för att åka hem står det fem turkar för att vinka av mig från hotellet. De saknade mig redan ;)
x Väl hemma ringer telefonen då en gäst glömt sitt handbagage på planet. Hon skyller på sin man och förstår inte hur män kan vara som de är. Hon hade en väska och ett barn att hålla koll på och han ingenting mer än en väska. Det är typisk män säger jag och hon tackar för hjälpen.

En oerhört kul kväll och detta hände i loppet av 90 minuter. Hoppas alla mina sändebussar blir såhär!

Thailand?

Så har jag sökt, och vad om inte THAILAND! Nu är det bara att hålla tummarna för att jag får min önkan uppfylld och får jobba i Phuket som guide i vinter.

Jag har ju alltid sagt att jag älskar norska. Gör det fortfarande, men har gått över lite mer till danska. Är så kul att prata danska. Är något jag kommer sakna när jag slutar jobba som guide, att snakke dansk.
Annars är jag trött på sol och bad och på min förra fridag var vi till Turgutreis på eftermiddagen, en by i närheten. Hade barsnligt kul åt att måla ett svart streck på Nalans haka när hon sov och som hon sedan gick runt med. Drack milkshake och åt cheeseburgare.

En kul grej som också hänt är att jag visst vunnit en tävling :) Skickade in ett sms innan jag åkte till Blossom tiding på ett par stavar och jag vann tydligen! Fick reda på det genom facebook av en gammal klasskompis. Nu är det bara att hoppas att det går bra fast än jag bor i Turkiet.

Vinden har vänt

Äntligen! Jag har känt mig lite omotiverad ett tag. Ingenting har känts sådär kul, varken jobb eller fritid. Förra veckan hände något, det vände. Vi hade underbart söta barn på hotellet, det gör mycket. Jag har fått mer och mer kontakt med personalen på hotellet, inte bara jobbmässigt utan även privat vilket är jättekul. Det händer mer saker på fritiden. Sandra kommer tyvärr inte längre på besök. Men nu kanske Elli och Tobbe från guideskolan kommer istället :) Sen är det Istanbul. Så säger det svish så fyller jag år och mamma, pappa, moster och Bjarne kommer. Augusti innehåller mycket kul!

Vi har kattungar där vi bor. Så underbart söta. Jag ska ha båttur på torsdag och ikväll ska vi ut i Bodrum. På torsdag ska jag även söka till vintern. Allt detta känns så bra och jag hoppas det ska hålla i sig :)

Är de tatuerade?

Tiden går långsamt, sen går den snabbt, långsamt, snabbt. Så håller det på. Just nu går den snabbt. Vi har världens sötaste barn på hotellet och det är dem som gör det roligt att gå till jobbet varje dag. Jag önskar att det kunde vara så söta barn varje vecka :) Igår hade vi "Paint the guide" när jag och Rosa blev målade. På långt håll ser det ut om vi har tatueringar över både armar och ben. Efter barnklubben åkte vi buss in till ett supermarket och handlade. Turkarna är inte som skandinaverna som tittar lite diskret, nej de stirrar verkligen och ibland ruskar de lite på huvudet. Andra skrattar eller pekar. Är lite olika. Men har man ont om tid får man passa på att handla när man hinner det.

Nästa vecka ska jag inte vara mycket på hotellet på förmiddagarna. Har fri, office och båttur :) Japp nu ska jag ut på havet och bada. Får se vad jag hittar på för skoj med barnen där.

Annar ska vi söka till vintern snart och jag tror jag bestämt var och framförallt VAD. Men mer om det senare. Nu ska jag äta upp frukosten innan jag går till gymmet.

Tålamod - vad är det?

Jag var så glad för i tisdags skulle vi åka på partybåten, den åker från Bodrum vid 12 och kommer tillbaka vid fyra. Det var jag och tre till. Vi betalade in oss och gick ombord på båten strax efter 12. Typiskt svenskt att vara i tid då båten tydligen inte gick förr än klockan 1. Vid det lager var jag redan ute igen för att jag tyckte det tog för långt tid. De andra åkte till Gumbet för att dansa, jag åkte hem och sov. Så mycket för den båten.

Jag & Stine

Här om dagen var vi i alla fall på Cirkus och såg hela föreställningen. Jag var lycklig som ett litet barn för att få gå på cirkus. Minns att jag gjort det en gång förut med en clown som sprutade vatten och jag var sju eller nåt. Jag hade fortfarande inte lärt mig att säga R eller S så det lär "ssijkuss" när jag sa det något min talpedagog försökte få bort. Denna cirkus såg ut som en cirkus utanför. Ett stort tält och det fanns popcorn och sockervadd. Då var jag fortfarande glad. När cirkusen startade var jag orolig och arg samt fascinerad. Rädd över när tigrarna skulle komma in då det inte var skydd runt scenen (det kom sen), även rädd över att akrobaterna inte hade några selen. Arg över att vissa av djuren inte verkade ha det bra och fascinerad över vad människroppen kan klara av.
En cirkus där många känslor kom och också ett konstaterande från mig och Stine att han som var clown innan cirkusen såg helt okej ut när han tagit av sig sminket.

Jag vill ha FC Barcelona märket på armen tack!

Jag vaknade av ett sms imorse "Idag kommer listorna, helt sjukt". Listorna är vilka tjänster man kan söka till vintern. I vilket land och som guide, aktivitetsledare eller office. Det är helst sjukt, halva säsongen har nu flutit förbi på något konstigt sätt. Jag börjar äntligen känna att saker faller på sin plats och då ska jag söka till nästa säsong. Borde börja bli van vid det men är det inte riktigt än.

Annars hade vi ansiktmålning i barnklubben igår. Min favorit då barnen älskar det och tiden flyger fram. Jag har börjat bli bättre och klarar av både tigrar, strandparadis och fjärilar. Men igår kom en och ville ha F.C. Barcelona på armen. Jag vet ju inte riktigt hur det ser ut så hon fick måla upp det åt mig. Bilden ser ni nedan och den var inte lätt när färgerna rann. En pappa fällde en kommentar att här måste man visst vara konstnär och jag höll med med ett nervöst skratt. Gjorde så gott jag kunde men den blev långt ifrån bra. Men till ungen som hade blivit målad med förväntansfull uppsyn sa jag att bättre än såhär kan det inte bli. Jag tror inte hon kommer till ansiktmålning igen.