Vulkanoro

Nu behöver jag skriva av mig lite över den där vulkanen, precis som alla andra. Men det är det enda som upptar mitt tänkande just nu. Hur aktiv är den, hur går flygtrafiken, när kan den sluta? Läser allt jag kan komma åt. Suger åt mig all information som en torr trasa som läggs på en blöt diskbänk, fin metafor där.

Egentligen är det ingen idé att jag oroar mig, jag kan ändå inte gör något åt situationen. Kan inte precis hoppa ner i vulkanen och sätta på ett lock, men oj vad jag vill. Min största oro är att den ska hålla på så pass länge att jag inte kommer komma ner till Turkiet överhuvudtaget. Eller om jag väl kommer ner hur blir det då med alla gäster på hotellet? Inga gäster - inga sportaktiviteter, enkel ekvation det där. Samtidigt känns det som att resebolagen måste lösa situationen på något sätt förr eller senare. Annars går de back alldeles för mycket ekonomiskt. Lite läskigt hur stor påverkan naturen har på världen ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0