Antalya weekend

Det kan hända mycket under två dagar. Började redan på ditresan som skulle ta cirka 2 timmar, den tog närmare runt 4. Redan tre minuter utanför Alanya krockade vi. Eller vi blev påkörda bakifrån av en annan bil som inte hann bromsa. De smarta poliserna hade satt ut koner mitt i vägen utan att förvarna, vi bromsar och klarar det precis men det gör inte bilen bakom. Så tänk på avståndet :) Som tur var hade han hunnit bromsa en del så det blev bara en liten smäll. Men jag ska ändå till läkaren på onsdag och kolla nacken ifall det skulle hända något senare. Chockad som jag var fnittrade jag mig genom hela situationen. Som tur var hade vi hyrt av AVIS så de hjälpte oss med alla papper och var där inom fem minuter. Det komiska var att vi hade en sprillans ny bil, den hade inte gått många mil och hade fortfarande plasten kvar på vissa ställen.

 

Efter krocken mådde Sandra jätteilla och vi fick stanna till längs vägen. Vi försökte även hitta ett nattöppet apotek men fann inget. Väl framme i Antalya irrade vi runt i Antalya utan att finna hotellet ett tag, men det var ju en roadtrip. Väl framme på hotellet, som var en positiv överraskning med tanke på att vi knappt visste vad vi bokat, var det krångel med rummen. Vi fick tillslut rum för fem personer men AC:n var trasig i mitt rum. Jag somnade tillslut ändå och sova hela natten, kan sova överallt, men inte Cattis och Sandra. Den andra natten hade vi en fläkt så då sov jag ännu bättre ;)

Under tiden i Antalya hann vi även med att fika på tre olika Starbucks. Besöka två shoppingcenter (lyckan var total när vi fann det första). Åka till ett vattenland med mest ryssar och turkar vilket mina medresenärer inte uppskattade. Samt äta på en restaurang där det tog betalt för servicen.

Det hände mycket oväntat men var en toppenhelg ändå. Nu åker snart en del hem från destinationen vilket känns tråkigt och konstigt. Har svårt att förstå att över halva tiden gått och om några månader kommer jag att befinna mig i ett nytt land.


Kommentarer
Postat av: farmor

ojojoj tur att det gickganska bra kramar

2010-08-04 @ 18:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0