Julafton

Julen gick fint fint så nu vet ni det om ni varit oroliga. Julstämningen kom på julafton nere på södra Fuerteventura tillsammans med de andra guiderna. Det var fixat jättefint med julpynt, julgran och långbord. Vi hade på Kalle Anka i bakgrunden, för som vanligt var det ingen som verkligen tittade. Sedan åt vi julmat. Skinka, sill, lax, potatis, hemgjord rödbetssallad, ägg med kaviar och mycket mer. Det var supergott och Madde hade lagat hela dagen vilket min mage var mycket tacksam för.



Efter maten var det julklappsutdelning. Alla hade fått dragit en lapp med ett namn på och till den skulle man köpa en julklapp för cirka 30 euro. Jag hade köpt en helkroppsmassage till Malin och själf fick jag en påse med en massa olika tvåler, ljus, bodylotion m.m. Jag var mycket nöjd och det verkade de flesta vara. Efter julklapparna var det dags för efterrätten och julgodiset där jag gick in som hårdast. Solresor tjejerna hade bakat fudge, kola och knäck. Jag vet inte om det var för att det var så längesen jag åt godis men det var nog det godaste julgodis jag ätit.

Senare under kvällen gick vissa ut medan jag somnade i min säng som var soffan. Överlag var det en mysigt julafton och det gick över förväntan för att vara första julen utan familjen. Det som var skönt var att det var fler än jag som hade sin första jul utan familjen. Så julstämningen kom på julafton tillslut :)

Jag hoppas ni hade en bra jul hemma med!


Kommentarer
Postat av: Mia

Vi hade en jättehärlig julafton och även förjulafton hemma hos mamma och pappa. Om du går in på min blog kan du se bilder från det tillfället.



Jag hoppas att kaviaren har hittat fram till dig? Helen hade lämnat den till en Apollo-guide som du sa.



Till sist vill jag önska dig ett gott slut på 2010 och ett riktigt GOTT NYTT ÅR 2011!!!



Stor nyårskram

Mia :-) Farfar hälsar förstås oxå ;-)

<3 <3



2010-12-30 @ 07:42:01
URL: http://mammabult.blogspot.com
Postat av: Linnea

Vad hräligt Mia! Har varit in och tittat på bilderna på din blogg.

Kaviarien har jag fått idag, den har varit lite på vigt men nu är den framme :) Så tacka henne så mycket är du snäll! KRAM

2011-01-05 @ 10:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0