Julen är här - och även värmen


Min julkänsla är lika med 0. Har aldrig skett förut då jag älskar julen och allt som hör till. Pyntet, snön, mörkret, myset, julkalendern m.m. Men   här nere lyckas jag inte riktigt få någon julkänsla. Har dels att göra med klimatet men också att jag inte har gjort så mycket för att få den att infinna sig, är nämligen livrädd för att få för stor hemlängtan då. Jag har i alla fall fått mina första juklapp av några gäster som åkte hem i måndags. Väldigt uppskattat måste jag säga :)

Idag har jag haft luciatema i barnklubben. Detta har inneburrit guldglitter precis överallt (glada städerskorna kommer bli) samt att jag gått runt på hotellet och sjungit luciasånger högt och tydligt. Barnen hjälpte till så gott de kunde men någon måste ju ta ton och sjunga hela låten och det fick jag snällt göra. Det finns på film, inte som jag äger dock utan gästerna men ändå.

Jag har kommit igång med träningen nu i alla fall. Hade mitt startskott i lördags då jag var på tre olika träningsklasser på ett träningshotell. Jag var inbjuden dit av en tjej som jobbar där. Min lycka var total när jag kliver ur bilen och ser en massa människor i träningskläder samt en stor tennisplan där de höll många av klasserna. Jag kände mig som hemma. Detta gjorde att jag äntligen köpt kort på gymmet här i Corralejo. Gick dit igår och det tog min 30 minuter med en snabb promenad. Har träningsvärk idag som jag ofta får och det är helt underbart :)

Två korta saker till:

1. Med tanke på hur duktig jag är på att uppdatera min blogg tycker jag att jag borde få mer kommentarer :)
2. Surfare, särskilt engelska, är väldigt snygga.

Så nu vet ni det.

Kommentarer
Postat av: Marie

läser alltid din blogg men är väl dålig med kommentarer. du skriver bra, roligt och intressant //moster

2010-12-15 @ 13:10:11
Postat av: Mia

Jag läser allt men kommenterar inte alltid. Nu har jag haft jätteproblem. Hur skicka julkort? Så jag gör så här:

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR Linnea <3 <3

Hoppas du får en riktigt härlig jul trots att vi alla inte finns där hos dig men du finns med oss i tankarna.

Stor Julkram :-)

2010-12-16 @ 21:59:44
URL: http://mammabult.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0