Lite är bättre än inget


Att vara guide kan inneberäa fest, fest, fest eller upplevelser av alla dess slag eller en blandning. Min förra säsong var mest upplevelser, denna är mest fest. Jag skulle vilja se mer av ön men oftast är vi helt utslagna på lördagar då barerna inte stänger förr än klockan 6 på morgonen. Idag skulle jag vilja åka till Isla las Lobos som ligger lite utanför FUE med båt, cirka 10 minuter. Men sannolikheten att jag tar mig dit idag är inte särskilt stor då jag inte vill åka ensam. Men man vet aldrig jag kanske får med mig Malin :) Det jag vill säga är att det finns saker jag vill göra här som att se den allra södraste spetsen, vulkanen på Lanzarote, åka till Playitas (ett stort hotell med massa aktiviteter) och ha stått på en surfbräda. Helst skulle jag vilja ha hälsat på på Gran Canaria också då jag känner många som jobbar där. Men tiden går så himla fort, veckorna bara rinner iväg. Jag har varit här i 8 veckor, hur gick det till?

Men samtidigt som jag känner att jag vill uppleva allt det där är det så skönt att gå ut på fredagar och annat folk än de man arbetar med. Danska, sjunga och bara ha kul. Så jag får helt enkelt göra ett val. Denna säsong kanske inte är en upplevelse säsong som den förra då jag väljer festen före det andra, och kanske är det det jag behöver? Jag tror ändå att jag kommer minnas denna säsong som helt underbar. Och en sak är säker, att jag utvecklas något enormt. Jag har märkt att jag tål stress bättre och är mer spontan (Mycket mer). Samtidigt måste jag hela tiden ta egna beslut och lite på att de är de rätta.

Nog om mitt filosofinlägg. En roligt sak är att jag blev adopterad till Göteborg av några gäster. Barnen i familjen tyckte så mycket om mig att de ville adoptera mig och båda erbjöd snällt sina sängar. Hur söta som helst. Jag sa att jag kommer ner när de hittat en kille där åt mig ;)

Hoppas allt är bra hemma och att julstämingen börjat komma. Stor kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0