One thing at a time


En sak i taget var det jag och inte allt på en gång, så minskar jag min stress. För idag har jag som så många andra gånger viljat göra ALLT på en gång. Hjälpa gäster, fixa med aktiviteter, höra om gästrena fått det de bett om fixat, gå ut med gåvor, redovisa med mera. Om jag skulle prioritera och tänka att det inte är så farligt om inte allt fixas och något går fel samt slutar lägga mig i alla andras arbeten. Ja då skulle nog min stress minska radikalt. Är en bit kvar men bara att jag tänker på det är en bit på vägen.



I helgen har jag nästan till 100 % bestämt mig för att åka till Playitas och träna hela lördagen. Jag blev inbjuden dit och jag får på i en annan guides lägenhet. Blir nog på egen hand men har ju alltid vilja åka dit så varför ínte. Hoppas, hoppas att jag blir frisk till dess. Har haft en rejäl förlylning med halsont och är inte riktigt på topp än. Ska bli spännande att se hur det går med tanke på att jag vilat länge nu och inte alls är lika vältränad som för 1 år sen. Jag peppar mig själv för fullt nu för att äta bra och ta tag i träningen, det är ju inte så att jag inte vet hur man gör :P

Något jag får mer och mer insikt om är att jag är oerhört bra på mitt jobb. Jag får mycket beröm av gästerna och de jag arbetar med. Jag försöker även själv att hela tiden reflektera över det jag gör. Utöver detta tycker jag att jag är mer serviceinriktad än jag någonsin trodde var möjligt. Jag är alltid glad och har oftast mycket energi till mina aktiviteter. Jag vet vad jag gör, är social, ser många individer och kan hantera kritik. Det ni :)

En lite rolig grej som avslut. Jag blev stoppad i en poliskontroll igår natt. Tackade min lyckliga stjärna att jag hade körkortet med mig och inte ens smakat med tungan på lite alkohol. Det komiska, eller skrämmande, är att polisen frågade på spanska om jag druckit alkohol. Jag sa nej och då fick jag bara åka fast än han hade alkoholmätare i handen. Hur ska han veta att jag talade sanning?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0