Summering av byguideslivet :)


Det har varit tufft och till och från var jag nära att börja gråta, men jag har ändå tyckt om att vara byguide. Jag tror att en stor del är att jag får mer av den sociala aspekten som byguide, jag träffar de andra guiderna mer. Men jag har också ställt inför nya utmaningar, vissa roligare än andra. Jag har bl.a. fått sälja biljetter till vår Kick Off som vi har på stranden för ungdomar. Jag fick beröm både av andra guider och av min chef under veckan för att jag var så duktig på att sälja :) Är riktigt stolt över mig själv och ibland tänker jag att ha mig som arbetskamrat är inte fy skam. Jag har energi, är oftast glad, tar egna iniativ och försöker alltid. Min negativa sida är min nervositet, men det kommer blir bättre det med med tiden.

Igår hade vi hur som helst Kick Off och jag höll i den tillsammans med tre andra. Det är en stor strandfest med mat och olika lekar, sen fortsätter festen inne i byn. Måste säga att igår var en riktigt lyckad kväll. Vi hade nästan slagit försäljningsrekord och 70 % av gästerna var säkert killar. Blir visst så när det är mestadels tjejer som säljer biljetterna. Men jag kan ju säga att killarna på festen var inte lika glada :P

Nu är jag tillbaka som Sports Host igen och det är med blandade känslor. Så får se, kanske blir byguide nästa säsong ändå.

Kommentarer
Postat av: farmor

vi håller på dej tycker du är jättek

duktig kramar från oss

2010-07-21 @ 18:39:35
Postat av: Linnea

Tack farmor och Staffan :)

2010-07-24 @ 18:42:23
URL: http://thegel.blogg.se/
Postat av: Marie

Klart du är duktig Linnea!Man lär sig väldigt mycke med ett sånt här jobb och får nyttiga erfarenheter. Det enda är väl att vi saknar dig så. Puss och kram moster med fam

2010-07-25 @ 11:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0