Nästan mitt mål


Jag har satt upp ett mål för min säsong och min vattenjympa. Det är att få med 100 gäster i poolen. Förra säsongen hade de runt 90 och det ska jag slå. Häromdagen försökte vi slå det rekordet och fick i 97 gäster i poolen! Det var bra jobbat men var inte 100 så ett nytt försök ska göras nästa vecka. Sen kan jag skryta med att jag haft 100 gäster med på mitt vattenjympapass :)

Igår hade jag och Nora Family Fun Boat. Det är en tur längs en flod med stopp på en strand och med en massa olika aktiviteter för barnen. Vi hade teckningstävling, minidisco, facepainting, skattjakt och water bottle game. Var kul om än lite svårt att ha skattjakt på en strand där det i stort sett inte finns någonstans att gömma skatten eller ledtrådarna till den. Det som är så härligt med barn är att de oftast är glada över det de får, t.ex. vid facepainting. Jag har aldrig tyckt särskilt mycket om att måla för jag brukar inte gilla resultatet men att måla barn i ansiktet är superkul. De är så stolta över vad de får även om jag inte tycker att resultatet är särskilt bra. Igår var det extra kul då många av barnen aldrig fått facepainting förut och kom med egna idéer till vad de ville ha. Jag målade bl.a. en Hello Kitty, det ni!

Annars så har det blivit högre luftfuktighet här vilket känns av då jag svettas redan när jag kliver ur duschen. Men tydligen är det inte lika varmt nu som det var förra året vid samma tid, tack och lov för det! Jag har vant mig en del vid värmen men 50 grader och luftfuktighet som i en bastu kommer jag nog ha svårt för. Får lite lätt panik när det känns som att jag inte får någon luft. Men på måndag ska vi nog antagligen ha teamdag och åka på rafting! Ska bli så roligt. Jag är superladdad, detta var något jag ville redan innan jag åkte hemifrån. Jag och några andra tjejer har även planerat en minisemester i Antalya i slutet av juli. Vi ska shoppa, festa, bo på och hotell och det viktigaste av allt gå på ett STORT vattenland! Vilket var anledningen till att jag ville åka till Antalya från början, hehe.

Ikväll ska vi äta sushi på Red Tower. En supermysig restaurang i hamnen. Antagligen blir det en titt på fotbollsmatchen också fast än jag inte har en aning om vilka som spelar. Annars har min fridag varit bra med träning (så skönt när jag väl kommer iväg) och sol. Nu gillar jag Alanya igen.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej Linnea!

Farmor ochStaffan tänker på dig

Du verkar trivas i värmen, vi har också varmt +28 idag!



Kramar

2010-07-10 @ 20:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0