I en egen värld


Vi hade kickoff i måndags hela Alanya och Side teamet. Det var superskoj! Vi fick en massa uppdrag vi skulle utföra i våra olika utklädnader. Min grupp hade fått temat uniform och vi hade fått låna kläder av sjukhuset. Jag var lite orlolig att jag skulle hamna i en grupp som inte tog tävlingen på allvar men jag hade tur då vi alla gick in till 100 %. För att hinna till alla stopp hyrde vi en bil vilket var en mycket bra idé.



Vi skulle bl.a. samla in olika förremål som en gul nyckelring, en turkisk flagga, en apelsin m.m. Sen hade vi även fyra tidspunkter vi behövde vara i tid till där olika uppdrag skulle utföras hos våra chefer. Kan ju säga att vi var bra på att göra glass och finna gömda föremål men att gissa schlagerlåtar och gräva i sandlåda var inte vår starka sida. Klockan 20.30 skulle alla lag samlas igen för fest och utropning av vinnarna. Vi var ganska säkra på att det hade gått bra för oss och en vinst hade ju inte vart helt fel men så bra gick det inte. Lite lätt nerstämda försökte jag vända humöret till topp igen och det gick helt okej. Överlag en toppen dag! :)


Nu något helt annat. Jag har fått HEMLÄNGTAN. Det trodde jag inte att jag skulle få än på ett tag. Den är inte så stark och skymtar bara fram emmelanåt men jag saknar den svenska sommaren, maten och träningen. Mitt liv här är mer som en semester med restaurangbesök, taxiåkande och efterrätter. Kan låte härligt men jag saknar vardagen. Men det kan jag leva med, det som är värst är att jag känner mig så usel på att hålla kontakten med er där hemma. Jag varnade er innan jag åkte att det inte är min starka sida och se så rätt jag hade. Jag har tänkt att en säsong utan så mycket kontakt fungerar väl men tänkt om jag gör 2, eller 3 eller 4. Nu är jag långt fram i tiden, typsikt Linnea drag, men kan inte hjälpa det. Med detta menar jag att jag gärna vill att ni hör av er till mig med. Bara en kommentar här, ett meddelande på facebook eller ett mejl. Bara så jag vet att ni inte glömt mig. För ibland känns det så, liven hemma rullar på oh här sitter jag. Har det underbart här med och senast idag var jag lycklig över att jag gör det jag vill och uppfyller mina drömmar. Men det är en sån stor omställning och jag tror inte jag har hunnit känna efter riktigt förr än nu.

Men på tal om framtiden är jag sugen på att göra nästa säsong i Egypten. Jag har alltid viljat åka dit och varför inte jobba där. Jag skulle vilja kombinera att vara guide och aktivitetsledare. Vi ska ju söka nya tjänster snart, så om det finns lediga tjänster där så söker jag nog dit.

Nog om detta nu ska jag försöka få mig lite sömn så jag är någorlunda pigg för en powerwalk imorgon. Eller åtminstinde ett försök för värmen här gör mig lika långsam som en snigel :P

Kommentarer
Postat av: Hellan

Jag har inte glömt dej, sköt om dej och ha det gått.

Många kramar från Hellan

2010-06-20 @ 20:44:57
Postat av: Pappa

Jag tycker du är duktig på att hålla kontakt genom att skriva på bloggen och lägga ut grejer på Facebook. Kramar

2010-06-21 @ 20:57:48
Postat av: farmor

tänker på dej varje dag,MEN ÄR

verkligen urdålig att vara inne på datorn.

TUSEN KRAAAAMAR.Brukar ringa dejpå skypen men ingen kontakt,

snart ringer jag på mobilen eller smsar.ha det bra gumman kram igen







2010-06-22 @ 20:46:06
Postat av: SStaffan P

Du saknar maten,sommaren och träningen....



Men oss då...



Kram Staffan P

2010-06-24 @ 18:48:38
Postat av: Linnea

Tack alla! Å farmor du kan inte få tag i mig om jag inte är online vilket jag inte är så ofta. Försökte ringa er idag men inget svar. Ring mobolen du från skype behöver inte bli så dyrt. KRAM

2010-06-24 @ 21:32:44
URL: http://thegel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0