Midsommar, humlor och klippning


Midsommar i Turkiet var inte som hemma, förstås. Men det var nära att en sak blev lika, att det skulle regna. Himlen såg oroväckande mörk ut men vi klarade oss som tur var. Vi gjorde en egen midsommarstång vilken blev ganska söt men lite speciell. En salig blandning av olika blad och blommor. Sen dansade vi några sånger och till sist var det tävlingar och jordgubbstårta. Måste säga att det blev ganska lyckat så det hade vi fixat bra!

 

På kvällen var vi längst ute på Kleopatratranden och åt midsommarmat. Var helt underbart gott. Självklart åt vi även jordgubbar. Anna Book sjöng lite låtar och jag måste säga att hon överträffade mina förväntningar. Vi dansade även kring en midsommarstång på stranden. Var egentligen tänkt för barnen men de flesta var nog mellan 18-25. Sen festade vi ett bra tag in på natten. Fick ingen riktig midsommarkänsla. Lite kyla, mygg, skog, sjö. Nja midsommar ska firas i Sverige.


Igår var jag hos frisören. Jag, Cattis och Sandra hade bestämt oss för att klippa oss samtidigt så vi kunde lugna ner varandra. Är lite läskigt att klippa sig i ett annat land. Vi gick till ett ställe vi hade fått tips om av några andra guider. Till en början verkade det bra men det är som allt annat här i Turkiet. Det gick inte särskilt snabbt och rätt som det var skulle frisören till ett annat ställe där andra gäster satt. Så han satte sig på mopeden och åkte iväg för att sedan komma tillbaka. Men jag resultatet blev ändå okej. Jag både färgade och klippte det och det gick på 100 lire, cirka 600 kronor. Mycket billigare än hemma. Färgen blev riktigt bra och frisyren har jag inte hunnit utvärdera än. När jag gick därifrån hade jag nämligen en tantfrisyr, en sån där man gör med rullborste. Ska duscha strax och se hur det blir.



I övrigt har jag blivit bränd av min första humla idag. Eller tror det var en humla i alla fall för det stack till ordenligt under shorsten och när jag tittade ner låg en humla och kravlade. Visst gör det ont men inte så ont som jag alltid får för mig.

Nu ska jag duscha och sen ska jag lägga mig. Ikväll orkar jag inte annat efter två nätter med lite sömn. Tack för alla kommentarer jag får här, superkul att läsa! Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0