Svensk midsommar och en stulen cykel


Ja jag vet att det är ett tag kvar till midsommar men igår började vi att planera hur vi ska fira de på hotellet med gästerna. Det blev bl.a. annat små grodrona på balkongen vilket danskarna tyckte såg lite kul ut och funderade på hur de skulle kunna göra det på midsommar utan att skämmas. Vi har planer för en midsommarstång, lekar och jordgubbstårta. Kommer bli toppen och är så glad över att jag kommer få fira det här nere. Fördelen är att vi nästan är garanterade sol och fint väder mot i Sverige :)

Det är lite annorlunda att arbeta på ett hotell. Hela tiden har jag gäster omkring mig så jag måst alltid tänka på vad jag gör. Ibland glömmer jag att det är mitt jobb då de andra är på semester och det ser så skönt ut att bara slappa. Men idag ska jag förhoppningsvis sola lite också om solen vill stanna kvar. Har varit lite molningt de senaste dagarna, vilket är skönt när man jobbar men när jag är fri vill jag ha sol.

Jag har blivit lite mer slarvig här mot jag ver hemma. Nyligen tappade jag bort mitt schema vilket inte är någon stor grej då jag bara kan kopiera ett nytt. Men häromdan försvann även min cykelnyckel, vet inte var det är putsväck. Känner Mary och Emma igen sig kankse? ;) Men eftersom jag behöver min cykel idag så betsämde jag mig för att ta hem den ändå med ett fastlåst bakhjul. Sandra styrde och jag lyfte cykeln. Efter cirka 100 meter frågade några kypare om vi ville ha låset avklippt. Vilken glädje! De kom ut med lite verktyg, bl.a. en hammare och tog av låset. Är inte som i Sverige där någon skull ha frågat om jag stulit cykeln. Nej här hjälper de till att bli av med låst, haha.



Ikväll ska förhoppningsvis de nya guiderna komma ut till oss i Oba och våra lägenheter. De har bjudit in sig själva på myskväll. Kul att de vill komma då många av de andra guiderna tycker att vi bor i världens ände. Om det nu blir av blir det nog en mycket trevlig kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0