Gymmet från 80-talet


Jag har äntligen köpt kort på ett gym här nere. Det ligger cirka 8 kilometer ifrån mig men det är i alla fall ett riktigt gym. Det roliga är att i stort sett alla maskiner är rosa och av äldre variant och ser ut att vara från 80-talet. Sist jag var där såg jag en som var sjukt lik David Hasselhoff från Baywatch. Jag blir kanske lite skadad när det sitter bilder på spännisar i hela gymmet och de som tränar där är stora som berg, å så lilla jag :) Träningen är bättre än förut även om jag blev sjuk precis när jag komit igång. Tänkte försöka att gå på gymmet en gång i veckan och promenera 2-3 med mina nyinköpta stavar. Sen har jag ju även vattengympa fem gånger i veckan där mitt mål för övrigt är att få med 100 gäster, det ska uppnås! Förstå vilken känsla :) Mitt morgonjympapass kom det inga gäster till så jag ska göra ett nytt försök annars kanske det stryks från schemat.

Jag har kommit in mer och mer i rutiner vilket har resulterat i att jag tillåtit mig att vara trött vilket jag är i stort sett jämt. Vi kan ha arbetsdagar på upp mot 11-12 timmar men vi ska försöka minska ner dem för det fungerar inte i längden. Därav min frånvaro på bloggen då jag sällan hinner vara inne på internet. Oftast är det hem på kvällen och in i duschen för partnermiddag eller så kommer man hem så sent så jag lägger mig nästan direkt. Försöker att sova åtminstonde 7 timmar per natt.

Vi har varit på en ny utflykt med an båt i Alanya. Vanligtvis är det en dagstur där man åker ut med båten och får se Alanya från vattnet och bada, men nu var det för oss guider och således en partybåt. Det var superkul att dansa med vågorna när båden guppade runt :) Det avslutades sen på en bar och krogen. Så mycket drinkar jag dricker här har jag aldrig druckit förr. Alla daquiri drinkar är bara mums! Nu låter det som at jag dricker alkohol jämt vilket jag inte gör, bara mer drinkar än hemma ;)



Hoppas ni har det bra hemma allesammans! Nu ska jag strax ha Funny Games i poolen för de lite äldre barnen. Jag kommer med andra ord bli i knuffad i pollen :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj, har det redan gått 1,5 månad? Tiden flyger verkligen. Så härligt att läsa din blogg, Linnea. Härligt att förstå att du trivs -och börjar komma in i lunket, hitta rutiner och an vardag. En fullspäckad vardag visserligen, men hade vi väntat oss något annat? ;-) Du är saknad här hemma och jag ser fram emot att få höra alla historier live och alla tankar på hur äventyret ska fortsätta. ta hand om dig! kramen emma

2010-06-08 @ 13:39:11
Postat av: Linnea

Ja jag vet det går så fort! Haha nej inget annat än en fullspäckad vardag, så jag trivs mycket bra i det stora hela :) Det går upp och ner men ibland kommer jag på hur jag går och ler för mig själv. Ta hand om dig med oh hoppas uppsatsen gick bra! Kram

2010-06-09 @ 08:19:37
URL: http://thegel.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ja jag vet det går så fort! Haha nej inget annat än en fullspäckad vardag, så jag trivs mycket bra i det stora hela :) Det går upp och ner men ibland kommer jag på hur jag går och ler för mig själv. Ta hand om dig med oh hoppas uppsatsen gick bra! Kram

2010-06-09 @ 08:19:37
URL: http://thegel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0