Transfer


Min första dag på flygplatsen gick över förväntan. Igår kväll var jag förvånansvärt lugn men under natten vaknade jag många gånger och imorse var jag inte stabil. Som tur var fick jag med mig Tobias på departure, det är när man hämtar gästerna på hotellet när de ska till flygplatsen. Jag lät han hålla i den då jag inte kände mig tillräckligt lugn för det än. Väl på flygplatsen gick allt bra. Vi stod vid olika incheckningsdiskar och småpratade med gästerna och hjälpte till med vad de ville. Sedan fick jag ta emot de som kom till Turkiet och stå vid bussarna. Där bör man veta vad olika hotell har för koder för att snabbt veta vilken buss de ska till. Jag hade pluggat koder men de är över 100 stycken så jag hade inte lärt mig alla än. Sen är det annorlunda när man sitter hemma i lugn och ro mot när man är på flygplatsen. Jag fick även sända iväg några bussar, d.v.s. ge gästerna den viktigaste informationen innan de åker iväg till hotellen.

Sedan var det dags för mig att köra en arrival, vilket innebär att jag var guiden som följer med bussen och informerar om resan, Turkiet och annat som kan vara bra att veta. Detta gick faktiskt över förväntan. Det som jag hade varit mest orolig över att inte hitta till hotellen var inget problem då busschauffören hittade till samliga hotell. Sammanfattningsvis kan jag säga att det var superkul att vara på flygplatsen! Lite variation från det andra.

I övrigt har vi fint väder här nere. 27 grader har det varit om än lite disigt. Det är perfekt temperatur nu tycker jag. Varmt men inte kvavt. Med tanke på hur mycket jag svettades när jag sände iväg bussar idag kommer det inte bli nådigt med 95 % luftfuktighet sen och 40 grader varmt. Jag har även skaffat ett turkiskt telefonnummer. Vet inte hur länge det kommer att fungera då det är lite krångligt att skaffa ett turkiskt sim-kort. Det är en del procedurer för att jag ska bevisa att telefonen är min och inte stulen. Numret är i alla fall 005343736760.

Helt två andra saker är att jag här nere är den som äter jämt, i alla fall på mitt hotell. Servitörerna skrattar när vi hämtar mat för vi äter så mycket. Jag har även lyckats färga en del av mina kläder rosa. Kan ha hänt att jag blandat tvätten hejvilt, men det gick ju så bra sist så tänkte det skulle gå bra igen. Men icke, och någon gång ska väl vara den första? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0