Det blir aldrig som man tänkt sig


I helgen skulle jag och Malin åka ner till södra Fuerteventura för att hälsa på hon som jobbar där nere. Fredagskvällen var mysig, vi åt tacos, åt vin och gick ut en sväng. På lördagen skulle vi bege oss ut mor kusten. Vi sov ut och åt en baguette till frukost/lucnh. Detta är viktigt! Jag åt en med ost och skinka men övervägde tonfisk för att få i mig lite omega 3. Men eftersom jag inte är så förtjust i det la jag ner den idén. De andra två åt dock tonfisk och allt var frid och fröjd. Men efter att par timmar och vi befinner oss mitt i ingenstans börjar de få röda utslag på hela kroppen, en allergisk reaktion. De kliar och dekänner sig varma. Vi bestämmer oss för att vända tillbaka och åka till läkaren då de bara mår sämre och sämre. Så vår eftermiddag tillbringades hos doktorn istället för på stranden. Så vi ska göra att nytt försök senare. Nu har vår chef till oss om vad vi inte får göra. Jag får inte springa utan tandskydd, knäskydd och hjälm och de andra får absolut inte äta tonfisk. Vi kan ju uppenbarligen inte sköta oss själva med tanke på vad som har hänt oss under den här månaden så tur att han tar hand om oss ;)

Det känns bättre och bättre på jobbet nu. Jag kan svara på mer frågor och vet mer hur jag ska göra. Självklart är jag ofta stressad, ligger i min natur :P Men försöker dra ner på det. Första månaden på en ny destination är både full av upplevelser, händelserik, lärorik, och stressig. Jag har kommit på mig själv att längta till jobbet ibland på mina fridagar och även att när jag går till jobbet så känns det inte som ett arbete utan som något annat. Ett bra tecken tycker jag :)

Hur är vädret hemma förresten på tal om ingenting? Hur många har snö? Hihi.

Kommentarer
Postat av: mathilda

vi fick snö igår, en riktigt snöstorm så idag har vi jätte mycke snö :D och de fortsätter att snöa för fullt!

2010-11-10 @ 10:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0