Nu var det jul igen


Jag var påväg ner på stan till tandläkaren och passerar ett köpcentrum där de sätter upp en gran. Jag börjar fundera över vad de har för tradition i Spanien som vi inte har. Sen ser jag en massa tomtar och tänker att de firar väl jul tidigare här nere än oss. Slutligen går jag förbi ett skyltfönster där det står Merry Christmas. Först då kopplar jag att det snart är jul och att de säkert har börjat julpynta hemma också. Det känns bara så svårt att förstå. Vädret är fortfarande 20-25 grader och ofta sol. En jul utan snö? Jag har en massa julfilmer i branklubben jag får titta på, men inte för tidigt då börjar jag längta för mycket. Men några av dem ser jag fram riktigt mycket emot. Sen tror jag även att jag ska vara jultomte på hotellet vilket skulle vara skoj :)

Ska göra mitt bästa för att klara av julen så bra som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0