Början på något nytt

Det är bra att vara guide, man får observera en massa utflykter och det är alltid kul :) Nu har vi varit på båttur där vi bl.a. åkte speedboat och såg alla fiskar under vattnet. Det senare var väl inte min favorit direkt, tycker det är lite obehagligt, får för mig att de ska bita mig eller nåt. Åkte även mycket graciöst ner för en rutschkana med såpa på. (Ni kan ju tänka er hur det såg ut ;)).

 Utsikt från båten

Har åkt runt på FUE i bil och sett stora delar av ön. FUE ser ut som ett månlandskap då det är väldigt torrt här och mycket sand. Man tror att ön bildades av en massa vulkanutbrott för flera tusen år sen och det kan förklara lite varför ön ser ut som den gör. Under denna dag var den absoluta höjdpunkten att mata jordekorrar. De var helt underart söta!



Den senaste utflykten var på en djurpark där vi såg allt från papegojshow till reptilshow. I den senare ingick en hel del ormar som de gick runt med i publiken. Var lite obehaglig till mods först men fick påminna mig om att jag hållit i en boaorm så tillslut gick det fint. Var dock glad för att jag inte gick fram på scenen där man fick en STOR orm runt halsen utan att man visste om det. Känner att det är något jag får ta successivt. Fick också en mysig puss av min framtida man, ett sjölejon.



Vi har hunnit med att gå ut en gång tillsammans med Apollo. Det var en jätterolig kväll som började med supergoda tapas och sedan dans och karaoke. Japp, jag sjöng för full hals tillsammans med en annan, ”God morgon världen” med Jimmy Jansson. Sen att det inte var så många skandinaver där är en annan sak men vi hade sån inlevelse så det gjorde inget.



Idag har vi fixat en del inför de första gästerna som kommer imorgon. Jag har gjort iordning det jag kan i barnklubben och pärmarna har körts ut på hotellen. De första gästerna är danska så det ska bli spännande, 30 tröööve, tycker inte om det talet. Ikväll blir det pizza och filmkväll tillsammans med kackerlackorna, hoppas den är borta nu bara. Inte i min lägenhet tack och lov (!), har tillräckligt svårt att somna ändå då jag bor på nedre plan. Men det är en bra övning att sova längst ner så jag lär mig det nån gång med.

Ha de :)

Bilder kommer när jag har tid och lust, mest på facebook.


Kommentarer
Postat av: You know who!

Hispiga lilla Linnea! Jag hoppas du överlever vintern! :D:D:D:D

2010-10-15 @ 20:08:43
Postat av: Linnea

Haha nej faktiskt inte och nu blev jag sjukt nyfiken! Har flera som jag kan tänka mig så berätta nu :)

2010-10-16 @ 19:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0