Graciöst var ordet


Jag sjunger graciöst, åker rutschkana graciöst, dansar graciöst och nu faller jag även graciöst. Jag har redan berättat för mitt team att jag faller då och då, eller snubblar och oftast går det bra. Alldeles nyligen sprang jag vid poolen för att jag skulle kolla en sak åt en gäst. Ja, jag vet man ska inte springa vis poolkanten men det brukar ju gå fint. Men inte denna gång. Jag skulle ta en kurva lite snyggt och i samma stund som jag rundar solstolen faller jag framåt. Tar i lite med händerna men den största smällen fick mitt ansikte ta. Ligger chockad kvar och badvakten som bara pratar spanska, nej inte det minsta snygg, frågar hur det gått. Jag försöker le men känner hur läppen svullnat så blir nog mest en konstig grimas. Går in till kollegan berättar vad som hänt och frågar hur mina tänder ser ut. Strunt samma i skrubbsår och svullen läpp, jag hade ju ingen känsel i två av mina tänder. En bit av ena tanden har lossnat men jag hoppas at den andra ska sitta kvar. Mina kollegor skrattar och frågar hur jag lyckas med allt. Mitt svar: Jag vet inte :)


Kommentarer
Postat av: Marie

ser hela händelsen framför mig och skrattar gott, du är rolig du när du berättar, hoppas du inte gjorde dig allt för illa kramz

2010-10-18 @ 18:33:21
Postat av: Pappa

Ja du, hoppas det gick bra med tanden. Jag förstår prcis hur tokigt det kan bli...

2010-10-18 @ 20:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0