Same, same but diffrent


Jag lever så nu vet ni det :) Även om jag trodde att planet skulle störta när vi landade p.g.a. all turbulens. Men jag tittade på flygvärdinnan för hon såg lugn ut så då andades jag lite mer.

Det är lättare att koppla och förstå att jag befinner mig på FUE än vad det var att jag bodde i Turkiet. Jag bor jättefint, och helt ensam i en lägenhet med vardagsrum/kök, sovrum med dubbelsäng och badrum med tvättmaskin. Inte allt för pjåkigt med tanke på att jag hade föreställt mig det värsta, men detta är toppen! Har verkligen haft tur med boende. Så om någon vill komma och hälsa på mig ensam så kan hon/han gärna bo här. 

Har inget internet i lägenheten än och vet inte hur bra det kommer vara om och i så fall när jag får det men då kommer det nog finnas mer tid för Skype än det fanns i Turkiet. Jag kan inte lova något för jag vet inte hur det kommer bli när jag börjar jobba sen men intron här är lugnare än det i Alanya. Idag har jag och Malin, den andra guiden här, gått runt och bekantat oss med FUE. Vid två var vi färdiga så då låg vi en stund vid poolen och ikväll ska vi ut och äta med de två andra i teamet. Vi bor på ett gammalt hotell med en massa lägenheter och komplexet är jättestort. Känns mer som att vi bor i Egypten eller Grekland när jag tittar mig omkring än Spanien.

Säsongen här kommer nog bli väldigt annorlunda mot den förra, precis som jag ville ha det. Men känns på sätt och vis tråkigt att vi är så få här och jag saknar en del från Alanya även om jag tycker om dem jag kommer jobba med här med. Men imorgon ska vi träffa Apollo och förhoppningsvis ska det blir lite fler att umgås med. Jag känner mig ganska rastlös men troligtvis ska det bli bättre när jag kommer igång med jobbet och ser mer av vad som finns att göra i FUE, är ju bara min andra dag här :P Har insett att jag nog ska stanna till april och det är över 6 månader.

Har tagit en snabbkik på hotellet där jag ska arbeta. Är det hotellet av Vings hotell som ligger närmast min lägenhet, cirka 10 minuter gångavstånd, så för er som vill hälsa på boka in er där om det går :) Det kommer nog bli bra om ett tag när jag fått ordning och styr på allt. Som det ser ut nu var det lite rörigt i barnklubben för det har varit ett annat aktivitetsteam på hotellet, men det ska nog bli bra när jag får mer koll och struktur på allt. Ni som känner mig vet att jag vill ha det så :P

 Är bara fredag idag men känns som tisdag, fick för mig att jag kom på en måndag. Får se när detta inlägg kommer ut med tanke på att jag inte har internet. Men imorgon ska vi i alla fall på båtutflykt och det ska bli kul att göra något :)


Kommentarer
Postat av: Mia

Bilder Linnea, bilder :-) Kommer det några här eller kommer du lägga upp på FB?

Det låter ju jättemysigt med en sån fin lägenhet. Är det mycket blåsigt?

Ha det så bra och skönt på båtutflykten.

Kram Mia <3

2010-10-12 @ 18:53:21
URL: http://mammabult.blogspot.com
Postat av: Linnea

Ja, det blåser en del. Men det gör det ju i Gävle också så jag är van. Jobbar på bilderna, tar lite tid när jag inte har internet hemma. Kram

2010-10-16 @ 19:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0