Bodrum de första dagarna


Så var jag här, i mitt nya hem det närmaste halvåret. Allt är nytt då vi aldrig haft resor hit förr. Detta resulterar i att vi ska hitta allt, göra en karta över var man hittar hotell, supermarket, affärer, busstation m.m. I och med detta har jag suttit i en bil i två dagar tillsammans med de andra guiderna som kommit ner tidigt för att finna runt till allt detta, och det går över förväntan. Där vi är finns det tre byar som ligger nära varandra, det är Bodrum, Gümbet och Bitez och nu har nu varit i alla och jag börjar lära mig var saker ligger. Mitt lokalsinne som har varit en katastrof blir bara bättre och bättre. Att bli guide var nog den bästa present jag kunde ge mitt lokalsinne.



Jag bor på ett jättefint lägenhetshotell tillsammans med de andra guiderna. Jag var helt inställd på att jag skulle få bo tillsammans med någon denna säsong, men eftersom jag är den som arbetat längst fick jag egen lägenhet och en riktigt fin. Vi har en underbar utsikt, pool, får det mesta av kläderna tvättade samt bytta lakan, handdukar och städat två gånger i veckan! Jag har verkligen haft tur med boende alla mina säsonger :)

 

Vi har kommit hit tre veckor innan de första gästerna kommer då det är mycket som ska läras och upptäckas. Det är den längsta intron jag har haft och det känns rikigt bra. Då hinner jag lära mig saker ordenligt och får koll på området. Det är också spännande att se hur mycket ser ur här innan turisterna kommer. Det byggs överallt och mycket är halvfärdigt. Hoteller där jag ska jobba öppnar först om cirka en månad och tur är väl det för det ser fortfarande ut som en byggarbetsplats. Imorgon ska jag ha telefonmöte med en på huvudkontoret för att veta vad jag ska tänka på i min nya tjänst.

Annars har jag inget turiskt mobilnummer än men internet i lägenheten och då även skype! Ska försöka vara inne så ofta jag kan så det är bara att ringa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0