Bodrums slott


Igår var en del av arbetsdagen att besöka det gamla slottet i Bodrum, inte helt fel. Jag hade lite förväntningar på ett fint slott och ett häftigt undervattensmuseum som detta var. Slottet var fint och utsikten var fantastisk på många ställen men museumet var inte lika intressant. Låtsades till en början att vara intresserad av föremålen jag såg då jag ändå arbetade men det höll inte i sig i mer än någon minut. Det blir lite mycket saker och mycket text och jag har svårt att se framför mig hur allt en gång används. Jag gillar praktiska muséer mer, som Tom Tits ;) Vi tog den långa rundan vilket tog cirka en timme och vi spenderade mest tid på att titta på utiskten.



Igår skulle vi även testa utelivet då vi var lediga idag. Vi hade inga höga förväntingar eftersom säsongen inte startat rikitigt än. Vi tog en dolmus (minibuss) in mot Bodrum med förhoppningen om att någon bar var öppen. Tur för oss åkte bussen genom Gümbet (det som ligger nära där vi bor) och på ett ställe såg vi att var det fullt med folk. Detta resulterar i att jag skriker DUR (stopp på turkiska) oh vi går mycket glada och nöjda in på stället. Där stannade vi till klockan tre då det räckte för den gången.

Idag har vi varit lediga och jag sov till halv 12! Mycket stolt över min prestation drog jag mig till poolen och konstaterade att vi kommer ha det väldigt mysigt där i sommar. Den är nyrenoverad och det finns stora kuddar att ligga på. Vi tog sedan en sväng inne i Bodrum och nu är jag hemma helt utslagen och njuter av att jag fått lägenheten städad och kläderna tvättade. Inte helt fel :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej Linnea

Oj vad mysigt det ser ut där! Och vilken lyllos du är som t o m får kläderna tvättade. Want to change?

Men jag har det helt underbart här i Californien också. Vädret är bra. Varje dag startar med moln och vi tror det ska bli dåligt men fram mot 11 är alla moln borta och solen framme. Temp. har legat mellan 20-30C sen jag kom hit.

HOppas få läsa mycket mycket mer om dina upplevelser i Bodrum.

Ha en riktigt GLAD PÅSK och stor kram från sunny California :-)

2011-04-22 @ 21:14:50
URL: http://mammabult.blogspot.com
Postat av: Linnea

Härligt att höra att du har det bra. Tycker att jag varit duktig på att blogga nu, ska göra mitt bästa.

Glad påsk på dig med i efterskott eller vad det blir :) Kram

2011-04-25 @ 18:15:46
URL: http://thegel.blogg.se/
Postat av: Lisafisa

Hej linnet:) du verkar ha de strålande. Själv står jag knför stundande tentaplugg de närmsta veckorna, men först Valborg i Uppsala med massa festiviteter, fadderkå ska ha en flotte och ränna, men jag slipper åka med tackolov, ser livsfarligt ut, forsar som fan i fyrisån!! Hoppas du har de bra linnet!! Tänker på dig ofta:) masssaaa kramar och eeen jjooos(som du brukade säga, roooos Linnea)))

2011-04-25 @ 18:33:33
Postat av: Linnea

LINNEA har det bra ;) Valborg blir nog nice, kul att uppleva! Och rosen sätter jag i en vas på mitt bord. Puss!

2011-04-27 @ 14:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0