Jag <3 FUE

Ännu en säsong, ännu fler minnen och upplevelser i bagaget. När jag åkte från Turkiet funderade jag på om jag skulle minnas det som min bästa säsong, den speciella, den första. Nu har FUE tagit över den ledningen. Drömmarnas ö, där det man säger går i uppfyllelse. Jag ville t.ex. gärna gå på en barbeque innan jag åkte därifrån. En vecka senare var jag på barbeque. Jag ville gärna gå upp på den gamla vulkanen med utsikt över hela Corralejo och mer där till. Vilket jag också gjorde. Det finns en speciell avslappnad stämning på ön som alla surfare för med sig, och det var precis vad jag sökte efter utan att riktigt veta om det.



Det har varit en lugnare säsong arbetsmässigt men med mer fest på fritiden. Hemgång klockan 5, 6 på morgonen, något jag aldrig trodde jag skulle göra. Man har gått från bar till bar, träffat olika människor och dansat till olika musik. Det har varit underbart och det är framförallt från dem kvällarna jag kommer minnas så mycket roligt.

   

Vi har varit ett litet team men känts mer som en familj är arbetskamrater. Vi har skrattat oss igenom säsongen och pratat om mycket. Det har inte alltid varit lätt för den enda killen men han har klarat av oss tjejer bra ;)

Jag har ätit mer på Mc Donalds än någon gång tidigare i mitt liv, försökt att stå på en surfbräda, dansat salsa, sjungit karaoke, pratat spanska och flugit i cockpit. Jag har blivit erbjuden giftermål, blivit en idol och förebild. Träffat människor från hela världen och fått nya vänner. Jag har utvecklats på det personliga planet, lärt mig att prioritera mer, vara stresstålig och prata skandinaviska. Jag kommer minnas denna säsong med värme.

 

För alla er som frågar när jag kommer hem. Jag vet inte. När jag tröttnat på detta kommer jag hem, men först när jag är riktigt, riktigt trött på det. Och när det blir har jag ingen aning om.


Kommentarer
Postat av: stina

Linnea, jag kan inte annat än att hålla med. Jag är helt förälskad i Fue, verkar som om alla vi som bott där är det. Ser bilderna från flicks och minns tillbaka. Wiiiiiie, vilken tid! Förresten, bredvid den svarta hästen finns en vit häst. Den red jag och min goa vän frida på någon natt:) Kram

2011-05-30 @ 14:35:30
URL: http://stinaandersson.wordpress.com
Postat av: Linnea

Ja, det verkar som det. Jag pratar gott om det för alla som frågar. Vad kul att du ridit på den svarta hästen, haha. De är bra att det finns något att roa sig med när man blir uttråkad :)

2011-06-03 @ 18:32:25
URL: http://thegel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0