Utforskning av Bodrumhalvön

Igår stod bilkörning på schemat med mig bakom ratten. Vi skulle se delar av ön som ligger en bit ifrån där vi bor. Allt som allt skulle det ta cirka tre timmar, vi var borta i sju. Nu skulle man kunna tro att det var jag som läste kartan eller inte såg de tydliga skyltarna. Men så var det faktiskt inte, det fanns inga skyltar. Eller det fanns, men de var långt ifrån synliga. Vi hittade tillslut till alla våra mål, de byar vi skulle besöka under dagen. Lite tack vare min turkiska som jag frågade mig fram på.

Min favortiby var Gümüslük som såg mer grekisk än turkisk ut. Nere vid marinan låg små vita byar och låga vita hus tillsammans med olika restauranger. Det fanns även en liten ö man kunde gå över till, ”Rabbit island” men det gjorde vi inte då vi var lite efter i tidsplanen. Vi åt i alla fall lunch här då vi skulle prova fisken som skulle vara god. Jag fick en fisk med huvudet kvar, andades in och ut täckte för huvudet med en servett och började äta. Ja, den var god men jag tycker bättre om en filé :P

 Gümüslük

Jag har fått ett turkiskt nummer nu, det är: +90 530 930 6019. Om ni vill något är det dit ni får skicka sms då jag troligtvis glömt mobilladdaren till den svenska mobilen hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0