Bland det bästa jag gjort!


Att dyka var bland det häftigaste jag gjort i hela mitt liv. Ja, jag var livrädd innan eftersom jag hört att trumhinnan kunde sprängas och så även lungorna. I bussen på väg till båten hade jag gåshud och jag hann vela ett antal gånger innan vi skulle i. Även om jag hela tiden visste att jag skulle dyka.

Vi fick en kort genomgång, men mycket bra. Innan dykningen skulle vikter på cirka 12 kg på kroppen. Behöver jag säga att man var svårstyrd när de satt på? Utöver detta hade man våtdräkt och syrgastanken. Från båten skulle man ta ett kliv ut. Stine föll framlänges och jag tappade min simfot. När min instruktör frågade om jag var okej svarade jag halvt panikslagen nej efter att ha dragit ur munstycket ur munnen, pekade på min tappade simfot samtidigt som jag försökte hålla balansen i vattnet. Innan vi gick ner ställde jag ett antal frågor och instruktören höll jag i handen hela dyket. Jag trodde faktiskt alla gjorde det men det var visst bara jag.

Men under vattnet fanns förstås en massa fiskar och det var så häftigt! Jag har alltid varit lite rädd för det som finns djupt under ytan men här var jag så fascinerad så jag fick påminna mig själv om att andas. Stine fick även se ett flygplansvrak. Jag hann tänka om detta är så här häftigt hur är det då inte att dyka i Thailand, Egypten eller Australien? Därmed bestämde jag mig för att om jag kommer till Thailand i vinter ska jag ta dykcertifikat. Så var målet för nästa säsong uppsatt :)



Såhär snygg är man under vattnet (se mitt hår!), ändå lyckades jag och Stine få en inbjudan till drink med våra instruktörer. Är man snygg så är man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0