Vulkanbestigning


Jag var och klättrade på en gammal vulkankrater i helgen tillsammans med min kollega. Eller vi gick/sprang upp. Det finns en stor krater ganska nära där vi bor och jag tänkte att det kunde vara häftigt att gå upp dit då FUE är en gammal vulkanö. Nu hade min kollega sagt samma sak och han var inte alltför pepp från början men med lite tjat fick jag med han. Efter en lång sovmorgon och en lugn förmiddag var jag rastlös i hela kroppen och vi skule bestiga kratern. Tog bilen dit för att vara pigga i benen och sen börade vi. Bland det första vi möts av är något som liknar en byggarbetsplats. Passerar denna och kommer till en massa lösa stenar. Jag får påminna mig om att jag inte är rädd för ormar och att det vore snarare häftigt än obehagligt att se en.

 Utsikt en bit upp.

Vi fann en liten stig med en hel del lösa stenar. I början var jag väldigt exalterad och tyckte det var jättekul. Sen tittade jag ner och fick se hur högt vi hade kommit. Då fick jag lägga mer fokus på att andas och att titta upp än ner. Fanns ju inga räcken som ni förstår, var ganska brant och lösa stenar. Men det gick fint, jag överlevde.

Väl uppe på toppen fick vi njuta av utsikten på Corralejo. Jag fann golfbanan jag letat efter, vilken inte inte är stor pappa. Tog några bilder och sen skulle vi ner. Då kom vinden. Vi fick sätta oss ett tag för att inte blåsa omkull.m Jag andades lite till tills han jag gick med snubblade till på några lösa stenar. Fick igen tänka att det går bra, hade ju redan konstaterat att det var brant men inte så pass brant att man skulle dö om man fall ner. Sista biten sprang vi till bilen, riktigt nice. Allt som allt med vilan på toppen tog det cirka 1 1/2 timme :)





Nu har jag gjort det mesta jag vill på FUE och börjar känna mig redo för en ny säsong och nya utmaningar. Inatt drömde jag att jag skulle bli kvar till sommaren på FUE med detsamma jag gör nu men på ett annat hotell. Jag älskar den här ön och skulle kunna tänka mig en sommarsäsong här om vi skulle få resor hit men inte nu. Men om cirka två veckor vet jag förhoppningsvis var jag ska till sommaren :D Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0