Dansträning

Hotellet där jag arbetar har bestämt att vi i aktivitetsteamet ska ha en kvällshow om cirka 2 veckor. I denna ska det dansas för fullt, vilket innebär att vi har dansträning i 45 minuter efter jobbet varje dag. Jag som aldrig har varit särskilt förtjust i att dansa tycker det är jättekul :) Visst tålamodet tryter ibland men jag vet att jag måste lära mig danserna så det går fint. Nini som leder dansen säger t.o.m. att jag är riktigt duktig. Dolda talanger förstår ni.

I helgen var vi i huvudstaden och shoppade på REA:n. Jag gjorde enbart av med 50 euro och kände mig riktigt stolt. Fick bl.a. ett par nya skor och en tjocktröja. Jag fryser nåt enormt här nere då min kropp fortfarande är inställd på att ha minst 30 grader i luften. Fredagen innan shoppingen var jag ut och sov 1 1/2 timme den natten, nytt rekord. Skulle gå hem i tid var det tänkt, men är det kul så är det. Lite stolt även här att jag inte tänkte allt för mycket på morgondagen.

Om mindre än två veckor kommer farmor, Staffan och min kusin Klara. Det ska bli jättekul! De ska bo på hotellet där jag jobbar och det är alltid roligt att visa hur man jobbar. De ska även ha med sig lite saker, eller ja ganska mycket om det ska vara noga, från Sverige. Man saknar ju vissa saker mer än vad man tror när man är utomlands. Svenska tidnigar, lösgodis, kaviar m.m.

Jag har nyss läst gästernas kommentarer från tidigare veckor. Där står det bl.a. att vi guider på mitt hotell är så bra att vi inte går att betygsätt. I love it! Det är sånt som gör att man orkar fortsätta arbeta. För om jag ska vara ärlig längtar jag oerhört mycket till semestern och Egyptn nu, men mindre än en månad kvar! :)

Kommentarer
Postat av: Cattis

Alltid lika underhållande att läsa din blogg, du är skönast! Ha det super bra i egypten om vi inte hörs. KRAM:)

2011-01-12 @ 17:54:25
Postat av: Linnea

Söta Cattis, tack ska du ha! Jag ska verkligen njuta av Egypten :) Puss

2011-01-13 @ 11:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0