Utelåst



Japp nu kan man pricka av det på listan också. Bli utelåst på årets smartaste dag, nyårsdagen. Mina kollegor frågade om jag skulle med till Mc Donalds, och eftersom jag har lite svårt för att vara inne en hel dag ville jag med. Men jag hade ett problem, var var min nyckel? Springer runt som en yt höna tills jag kommer på att den kanske är i Malins lägenhet. Tar med mig Malins nyckel och smäller igen min dörr, som låser sig själv. FAN FAN FAN! Tänkt om nyckeln är i lägenheten, jepp inte så mycket att göra att då. Hittar inte nyckeln i Malins lägenhet, ringer min chef som väntar bilen och berättar om mitt smarta drag. What to do? Jag följer snällt med till Donken och försöker skratta bort saken och som jag skrev i förra inlägget, "gilla läget". Är ju ändå ingenting jag kan göra åt saken. Skulle kunna ha ringt en låssmed och betalat en stor summa pengar men det kände jag inte för.




Eftersom Malin ska arbeta i syd i två veckor då guiden där nere ska på semester så kunde jag sova i hennes lägenhet. Jag var tacksam över att jag hade hennes nyckel och tillgång till allt som fanns där och lite pengar. Hon hade till och med lämnat sin dator och då var min lycka total!

Konsekvenserna av min utelåsning är skavsår mellan tårna av flip floppen som var mina enda skor. Att jag gått konsigt på servicen då jag lånat Malins skor med högre klackar än mina. Samt lite extra tvätt när jag valde att tvätta Malins sängkläder som jag sovit i. Men inget värre än då och jag fick verkligen testa min förmåga att "gilla läget". Jag kan ju säga som så, jag är riktigt STOLT över hur jag hanterade situationen. Hade detta varit för nåt år sen hade jag varit i upplösningtillstånd.

Min chef har nu i alla fall lyckats fixa att min lägenhet blev upplåst trots att det var söndag, tack :) Och vet ni var nycklarna var? Där jag hänger mina jackor, bredvid min nyckelkrok som jag hängt upp för jag inte skulle tappa bprt mina nycklar. Ja, nåt ska ju hända varje säsong, så nu kan jag pricka av denna säsongens händelse tillsammans med min trasiga tand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0