Det ska vara en första gången för allt


I tisdags kväll var vi ut på en liten barrunda i Bodrum. Det var några från teamet och några läkare. Jag var glad hela kvällen och log ofta och tänkte på hur bra jag har det. För det har jag. På den första baren rökte vi vattenpipa. Ja, även jag. Ska väl erkänna att jag var ganska rädd i början. Såg framför mig hur jag skulle få hostattack eller kanske kräkas. Jag kräktes ju när jag tuggade nikotintuggummi så jag visste ju inte vad som skulle ske här. Är inte så insatt i tobakens värld. Men det gick bra och det var så mysigt. Vi satt i puffsäckar på starnden vid vattnet, helt underbart. Sedan gick vi till två andra barer innan det var dags att ge sig hem så jag skulle orka med vattenparken dagen efter. Jag hade ju tjatat på Olle en vecka att han måste vara pigg den dagen så då kunde ju inte jag komma helt död.

 


Vattenparksdagen vaknade jag med ett ryck och funderade ett tag på om jag var ledig, jobbade, hade sovmorgon eller vad som hände. Efter ett tag släpade jag mig upp ur sängen när jag kom på att jag skulle få åka i vattenrutschkanor. Väl på parken hade jag inte så kul i början, men efter cirka en timme var jag på topp. Denna gång vågade jag mig inte på de brantaste då jag vet hur jag kände sist i Alanya. Mensvärk gånger 10 och ingen luft då vattnet sprutar upp i ansiktet. Vi åkte mest dem med ringar och det var kul det med :) På vattenparken träffade jag även att barn från hotellet. Han är från Finland och hur söt som helst så jag blev superglad. Ni förstår är det är extra kul när finska eller danska barn tycker om mig då det är lite svårare med språket där.

På kvällen gick vi på 6D bio och det var lite av en besvikelse. Men nu har jag gjort det med så det kan prickas av på önskelistan. Nu ska jag strax byta lägenhet och sen ska förhoppningsvis solen komma fram så jag kan sola lite innan flygturen ikväll. Är så glad över att jag kommer hem till studenten imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad heter vattenparken och vart ligger den?

2011-06-23 @ 10:51:38
Postat av: Linnea

Den heter Dedeman waterpark och ligger lite utanför Bodrum. Det går gratisbussar dit varje dag från Gumbet och Bitez, annars kan man ta en Dolmus (minibuss) från Bodrum. Den är ganska stor så den går inte att missa.

2011-06-24 @ 17:08:21
URL: http://www.thegel.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0