Flying fish


Varje gång jag går förbi ett ställe där de har olika vattensporter tänker jag att det där skulle jag vilja göra. Förra sommaren ville jag åka parasailing, fallskärm bakom en båt. Sen fick jag höra att en lossnat från fallskärmen och dött och då var jag inte lika sugen på det längre.

Idag har vi åkt två saker. Det ena var som en soffa bakom en motorbåt. Det var kul, men något man vande sig med efter ett tag. Det andra var flying fish, den flygande fisken. Som ni kan se på bilden sitter man i den gula "båten". Eller ligger snarare. I början blundade jag tills han jag åkte med sa att jag måste titta. Då skrek jag mer. Det sista man fick göra var att sitta och hålla i sig, som att åka bananbåt. Har aldrig provat rida på en mekanisk tjur men det kan nog liknas vid det. Skillnaden är att denna var uppe i luften. Jag var livrädd. Efter ett tag gick det så fort och den var i luften så länge att jag tappade taget och föll i vattnet. Olle sa att det såg ut som att jag hjulade ner. Ska man falla så ska det göras graciöst.




Sen skulle fröken Thegel upp på båten igen. Det gick inte så jag fick åka bakom som ett bihang. Höll på att förlora bikinitrosorna på vägen men det gick bra. En gång har jag fått kommentaren att jag är lika smidig som ett kylskåp. Det stämmer ganska  bra. Mitt nya smeknamn är grisen. Jag äter ofta, mycket och har en förmåga att spilla pch skita ner mig. Det senare har kommit på senare år då jag som liten hatade att bli smutsig. Men nu sitter jag här med olja från tonfiskburken på shortsen för att den skvätte så mycket när jag öppnade den. Gris och kylskåp var det. Ni får själva välja vad ni vill kalla mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0