Kos <3 mig


Då har jag varit i Grekland två gånger inom loppet av en månad, känns bra det här. När vi åkte till Kos på kick-off blev det något krångel med våra visum. För att fixa det behövde vi åka dit igen, och det var inte mig emot :) Det började som så att vi hade fått fel information om när båten skulle gå. Vi fick därmed springa med packningen till båten och vissa var ju med irriterade över det än andra. En var så bakfull att hon svor över Turkiet och förstod inte hur det kunde vara som det var. Jag skrattade mest.

Väl framme på Kos fick jag och Olle upptäcka det själva då de vi åkte med valde att stanna på hotellet. Vi var på upptäcksfärd. Sist vi var där var jag så trött sen kvällen innan så jag orkade inte mer än att ta mig till en restaurang och sitta där. Den här gången gick vi runt och fick se mer av Kos. Stränderna, gränderna, bargatan och "Grabbarna Grus". Vi åt Gyros (lite som kebebrulle men med griskött) och mjukglass. Sen stannade vi till på ett ställe som hade Aftonbladet innan jag halvt död somnade på sängen. Vi hade en väldigt mysig kväll.

 

Vi träffade en del som arbetade där och som kom från Sverige och de kunde inte förstå hur vi kunde tycka om Bodrum och tycka att det var fint. De tyckte Kos var så mycket bättre. Jag svarade att Kos är fint det med, men Bodrum är mindre turistiskt och har en större lyxkänsla. Bodrums centrum och även finare än Kos.

På hotellrummet funderade jag över vad jag skulle kunna klaga på. Gäster har nämligen en förmåga att klaga på alla möjliga konstiga saker. Kom på två saker: att vattnet rann dåligt ur kranen och att gardinstången satt löst. Jag menar inte ska väl gardinstången lossna från väggen när jag drar undan gardinen på morgonen? Nej, jag menar just det.

Ses snart därhemma! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0