Höstväder på FUE


För er som längtar till varmare breddgrader behöver inte längta er bort till Kanarieöarna i alla fall. De stackars gästerna som kom till FUE i idag (måndags) möttes av regn och veckan ser inte bättre ut. På Gran Canaria och Teneriffa har det kommit snö. Så mycket för den semestern.

Själv är jag rastlös nu, nåt oerhört. Har varit och tränat samt handlat och nu såg jag fram emot ett restaurangbesök eller en film. Blev ingetdera utan får äta hemma med sällskap av Friends avsnitt men det är ju inte helt fel det heller. Idag var flygplatsdag och jag fick stanna kvar till sista flyget, vilket är Billund från Danmark. Ett litet problem där, språket. De förstår knappt ett skvatt av vad jag säger. Kliver på bussen och ska ge dem info, drar ett skämt, ingen skrattar. Fortsätter med att säga att det är mig de allesammans kommer träffa på hotellet hela veckan, det är ju lika bra att de är förberedda. Avslutar med att det också är jag som håller i välkomstmötet. Ska bli väldigt spännande att höra sen om de förstod vad jag sa, för jag brukar nämligen fråga. Den som inte frågar får ingenting veta.

Pappa och farfar har åkte hem idag också efter en veckas besök. Jag har haft semester tillsammans med dem och vi har bland annat varit kulturella och varit på museum. Jag var glad när vi skulle dit i hopp om att man skulle få se hur man bodde på FUE förr, men det var mest annat som denna staty farfar roar sig med. Men nu har jag sett det också.



Jag och pappa har spelat golf på en nio håls kortbana. Gick riktigt bra för mig de första två hålen och jag tänkte nu jäklar. Sen kom vi till ett hål där det var vatten och som en magnet drogs min boll dit. Så fortsatte det sedan de resterande sex hålen även om det bara var en vattenpöl. Det var kul att spela men det räckte fint med 9 hål. Jag kände hur mitt humör började tryta efter ett tag när det inte gick som jag ville :P



Det var kul att ha dem på besök, särskilt farfar som inte sett ur jag jobbar förr. Men som alltid skönt att komma in i vardagen igen. Har haft semester i nästan två veckor på rad och det är väl fel att säga att det inte är skönt men jag blir ju lite rastlös efter ett tag. Nu är det cirka 1 månad kvar och sen är Turkiet nästa!


Kommentarer
Postat av: Mia

Vad roligt att få läsa om hur du har det och hur det var när farfar och pappa var nere. Farfar tyckte det var TOPPEN i alla fall och mår mycket bättre faktiskt efter en vecka. Tänk hur bra han skulle må efter en längre vistelse :-)

Är det Sun garden Petunya beach resort du kommer att vara på i sommar?

Ha en riktigt härlig dag och tyvärr hinner jag inte träffa dig för jag åker till LA den 13:e kl 7 på morgonen.

Men ha det så jätteskönt hemma och en stor kram till dig från Mia :-)

2011-03-17 @ 15:04:55
URL: http://mammabult.blogspot.com
Postat av: Pappa

Vilken vacker sving. Vore glad om min vore hälften så bra : )

2011-03-18 @ 20:36:50
Postat av: Linnea

Japp det är där jag kommer vara i sommar. Och Mia ha det så bra i USA! :)



Haha tack pappa

2011-03-20 @ 10:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0