Karneval och Linnea som tolk


Skrev ju tidigare att jag funderade på att klä ut mig som katt på karnevalen. Men så blev det inte utan jag blev istället pink lady. Med rosa peruk och rosa mask intog jag kvällen, matchande med Malin och Camilla.

.

Efter att vi frusit oss igenom karnevaltåget gjorde vi oss i ordning för kvällen. Matchade så gott vi kunde med nagellack och kläder. Väl ute i hopp om att ingen skulle känna igen oss får vi höra "Hej Linnea, Hej Malin". Ja det var ju värt ett försök. Min peruk lyste av sig själv i mörkret vilket jag tog som en positiv överraskning. Jag och Malin sjöng karaoke och blev kvällens kändisar. Jag tyckte att det var en del folk ute men inte överdrivet mycket som jag hoppats på. Då visar det sig att den största festen är nere vid hamnen, och detta får jag höra klockan fyra på morgonen. Ingen vill då följa med mig så vi strosar vidare till Waikiki, sista anhalten. Redan halv fem slutar musiken att spela och jag och Malin ser ut som två frågetecken, inte alls sugna på att gå hem. Detta var förra helgen, samma natt som klockan hade vridits fram en timme, vilket vi självklart glömt.

 

Igår agerade jag som tolk på polisstationen åt några gäster. Polisen kan bara spanska och Malin ingen alls vilket resulterade i att jag fick följa med. Ansåg det vara välidgt spännande att se hur långt jag skulle komma på min skolspanska. Den första polisen vi mötte var inte alls glad och pratade på i 110, hej och hå tänkte jag men vi gör ett försök. Han visade oss till ett rum där vi självklart trodde vi skulle gå in. Men icke så nicke där blev han barsk och sa åt oss att sätta oss på bänken. Inte förr än senare såg jag att det stod förbjudet för obehöriga på dörren, hehe. Den andra polisen vi fick träffa var mycket trevligare och snygg på köpet. Under mina försök med enstaka meningar och ord samt med en hel del kroppsspråk få fram vad jag menade tackade jag mig själv för att jag hade satt på mig mascara på morgonen. Efter cirka en timme var rapporten klar och vi fick gå in i det "förbjudna rummet" och fixa det sista. Då blev jag lite rädd när jag såg att polisen hade en pistol i bältet och fick skärpa till mig. Det hela slutade bra och vi fick nöjda gäster och jag fick en fundering över om polisen skulle vara lika snygg i civila kläder som uniform. Jag tror svaret på det är nej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0