Regnet öste ner

Mer eller mindre kaos är väl vad man kan kalla mitt välkomstmöte förra lördagen. Jag var så glad på morgonen över att det inte regnade då väderprognosen visade en nederbörd på 50 mm. Väl på hotellet såg allt bra ut, men en kvart innan mötet öste det ner. Det upphörde precis innan mötet, för att sedan börja efter cirka fem minuter. Övervägde att stå kvar men folk gick sin väg så jag fick snällt flytta på mig. Mötet blev då ihop trängt under några parasoll och utan mikrofon eller struktur. En stor röra helt enkelt. Men stolt var jag över att jag hade genomfört det och det verkar som att gästerna var förstående med situationen.

Finns ingenstans att vara på mitt hotell nr det regnar. I dessa länder tror de att det är sol året om vilket också medför små pooler i alla hotellrum på andra våningen. Jättekul. Men överlag har det gått förvånansvärt bra och regnet har lyckats hålla sig borta på förmiddagsaktiviteterna och nu är de värsta dagarna över.



I torsdags åkte Rosa och sista veckan är jag själv. Känns sådär och trodde det skulle bli en lugn vecka, men har redan haft en hel del klagomål. Jag har redan börjat packa lite och stänga ner mentalt. Snart kommer jag hem! :) Kommer vara med blandade känslor jag åker härifrån. Som alltid ska det bli skönt men ändå trist. Man saknar alltid det man lämnar på ett eller annat sätt. Men så länge jag har varit i Bodrum, 6 månader, har jag inte varit på någon annan destination. Så förhoppningsvis kommer det kännas mest bra när jag åker på torsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0