Thaiboxning


Jag sa ju innan jag åkte, i alla fall till mig själv, att jag skulle prova på thaiboxning när jag var här. Det har nu gjorts :) Morgonen började med att jag inte kom ut ur mitt lägenhetskomplex, dörren satt stenfast. Fick ringa hotellet och be dem öppna åt mig så efter en kvart kom jag ut. Lite kul var det för de fick nästan bryta upp dörren för att få ut mig.

Väl där vi skulle boxas blev jag lite nervös när jag såg de små thailändarna och deras muskler. Behöver jag säga att jag var ensam tjej till starten? Vi fick en varsin instruktör och de anda fick boxas på säck och i ring men jag fick ”bara” lära mig teknik. Min instruktör sa ofta ”listen, listen” men det tar ett tag innan man lär sig thai engelska, light=right med mera :) Jag var lite besviken över att de andra var mycket tröttare än mig men nästa gång och gången därefter då jäklar. För nu har vi köpt kort så detta ska provas flera gånger. Vem vet jag kanske kommer bli i min livs form?

Igår skulle vi gå en tur längs den längsta stranden, Long Beach, för att se om det fanns några bra restauranger. Blev mer snäckletning då de flesta restaurangerna inte hade öppnat än. Vi skrev Koh Lanta med snäckor och på eftermiddagen stod vi på något som liknade en surfbräda. Det var mycket lättare än att surfa och finns även i Stockholm med. En mysig dag med andra ord :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0