28 days to go


Det märks att vi börjar att närma oss slutet av säsongen. Fler och fler åker hem. Detta innebär bl.a. att jag snart kommer ha dansk flygplats och danska välkomstmöten igen. Vi kommer även att ha servicetelefonen under natten. Det vill säga om gästerna ringer Vings nummer så kommer de till en av oss guider. Jag är den första ut nu på fredag. Det är vanligt att man har det på mindre destinationer men vi har haft en sån tur att ha callcenter så vi har inte behövt det. Är lite spänd på hur det kommer att gå, hur mycket den ringer och om jag hör när den ringer haha. Berättar mer om det senare.

I fredags hade jag även min första riktigt arga gäst. Han skrek på mig på flygplatsen för att bussen kört ifrån honom. Ett tag trodde jag att han skulle slå till mig men allt gick bra :) Tänkte den morgonen att jag har alrig haft någon riktigt, riktigt arg gäst än, men se där kom det. Bra erfarenhet det med.

Annars har det hänt två roliga saker. I barnklubben i måndags var det inte så många barn till ansiktmålning så vi målade även två vuxna karlar. Jag blev mycket nöjd med resultatet eller vad säger ni?




















Igår åkte jag runt i motorbåt, det gick fort som bara den och var superkul! Har konstaterat att när jag slutat jobba som guide ska jag börja jobba med vattensporter. Men enligt Nalan som spådde mig igår kommer jag jobba som guide i minst 3 säsonger till men även leva ett långt liv så jag hinner nog med det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0