Älskade jul

 
Om jag ska beskriva vad jag känner just nu är det bara ett ord, hemlängtan. Det är för att det är jul snart och jag har gjort mitt bästa för att bota den genom att se på Mysteriet på Greveholm och Sunes Jul. Men det går sådär. Jag saknar snön, alla lampor som lyser i fönstren, doften av julgran, julgodis och julfilmer på TV. Jag saknar familjen och julmyset, glögg och förväntan för julafton. Jag SAKNAR det! Varje gång jag åker på service på olika hotell älskar jag att se på julpyntet och de fina granarna, men det är inte som hemma.
 
Som tur är ska vi även fira jul här. Tror det blir ganska bra. Vi ska vara hemma hos vår chef och göra vårt eget ihopsatta julbord. Vi ska köpa julklappar till varandra och vi har tomeluvor. Förhoppningsvis ska det hjälpa lite. På dagen ska jag jobba på flygplatsen, och jag blev löjligt glad över den tomteluva jag ska ha på mig där. 
 
Igår var jag på Xel-Ha. En snorklingspark cirka 30 minuter från där vi bor. Vädet var sådär men det var skönt ändå, en avslappningsdag. Snorkla, ligga i hängmatta, ha All Inclusive. Det enda var att jag mer eller minde blev tvingad att hoppa från 4 meter med. Min roomie tycker jag är lite mesig. Mörkrädd, ser på julkalendern och hatar skräckfilm. Alltså jag är rädd för mycket men inte allt :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0