Cinco personas, no problemo!

Igår hade vi kick-off. Den spenderas under en mulen himmel på en speedboat. Men vad gjorde det att det regnade när vi ändå var i vattnet. Vi gjorde tre stopp och på det första var det grumlig snorkling för att sötvatten hade blandats med saltvatten. På andra stoppet kunde man se sköldpaddor om man hade tur. När vi garvar som mest över de flytvästar vi har på oss (såna som finns på flygen) skriker de på båten turtle, turtle! Jag ser något stort kommande simmandes emot mig och blir så ivrig så jag slår i den med foten på skalet. Lägger mig sen platt på mage för att inte slå till den igen. Den var vid oss en lång stund och jag fick sen den riktigt nära. Den var jättestor och närmare två meter lång skulle jag gissa, vilken upplevelse!
 
 
 
På kvällen sen var vi på en tillställning med vår agent, och jag fick för första gången se när man slog sänder en pinata. Det var en vild tillställning kan jag säga. När vi skulle tillbaka skulle vi ha tag i en taxi för fem personer. Detta är en bit utanför och det enda som kunde göras var att gå till vägen. Vid vägen är en stor poliskontroll och poliserna börjar lysa på oss med sina ficklampor. Jaha tänker jag, så blev det med den taxin nu får vi gå hem. Döm till min förvåning när de hjälper oss att få en taxi, vinkar in en till sidan lite snyggt. Sen klämmer in alla fem i baksätet och hjälper oss att stänga dörren. Hola Mexico.
 
Idag har varit en mysdag med supergod frukost för 40 kronor, massage och sen stranden. Ikväll blir det middag på stranden och fest på det. Det är bara underbart och behövs efter de långa dagarna på kontoret. Ska kanke nämna också att i måndags när jag var lite stressad ramlade jag på asfalten för det var så halt. Får se om det blir något ärr, för i så fall har jag ett ärr efter fall under alla mina vintersäsonger ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0