Julen blev bra ändå

 
Julafton blev riktigt lyckad. Vi fick glögg, skumtomtar, skinka och julklappar. Jag skulle fixa skinka och hade köpt samma skinka man har på smörgåsen. Det dög inte så en ny fick inhandlas. Kan ju säga att det var inte jag som köpte den då det fanns en massa att välja på i affären, var som en djungel. När jag ska ha julbord, om det någon gång sker, köper jag sill och kokar potatis that's it. Vi vill ju inte utmana ödet.
 
Jag fick vara jultomte och sken som en sol när jag fick den uppgiften. Vi dansade runt granen och hade julklappsleken med tärningen. Jag försökte starkt få de andra med mig om att alla MINST skulle få minst ett paket. Jag blev nerröstad och vem tror ni slutade utan paket? Jo jag! Jag blev lite halvt sur så jag fick ett paket sen tillslut, och där i var kexchoklad, mums! Jag var så slut efter allt, de andra såg mig som barnet den kvällen, så jag somnade i soffan.
 
På flygplatsen.
 
Jag som jultomte
 
Helt slut efter paketleken.
 
Jag har haft väldigt ont i nacken den senaste tiden och behövde verkligen besöka en kiropraktor. Fick gå till en amerikansk och jag kunde inte haft det bättre. Han var duktigt och det kostade 100 sek för en halvtimme! Lätt värt det. Även billigt att klippa sig och färga håret här, i alla fall billigare än hemma. Det tog lite tid men blev bra.
 
Som alla säsonger har jag skrivit ner vad jag ville göra denna. En av dem var att dyka. Det har jag provat nu. Det var ganska stora vågor, men det gick fint. Vi fick se en massa lejonfiskar, stingrocka och en sköldpadda. Men under det sista dyket var jag så kissnödig så jag hade kramp. Jag tror jag ska hålla mig till ett dyk, då jag alltid blir uttråkad det andra. Vi såg också en jättestor muräna. Får mig att tänka på Ursula i Lilla sjöjungfrun. Ingen söt varelse precis.
 
Imorgon är det nyårsafton så vill önska alla Gott Nytt År! Här blir det ett lugnt firande då vi jobbar både nyårsafton och nyårsdagen, men jag tar igen det nästa år :)
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Nyårskramar från oss hemma : )

2013-01-01 @ 11:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0