Att glädjas över det lilla


Nu börjar tjänsterna komma ut för sommaren. Jag sitter och ler för mig själv och känner glädjen spridas i kroppen när jag läser om vad kollegor och vänner fått. Jag känner mig riktigt glad för deras skulle och hur deras glädje smittar av sig på mig.

Idag mötte jag en thailändska som jobbar på en av dykbåtarna. Det var längesedan jag träffade henne och hon pratar bara thai. Nu när hon såg mig sprack hon upp i ett stort leende och försökte konversera så gott det gick. Hon gjorde mig glad.

Jag blir glad över att solen skiner, se en annan människa le, se fägen på höstlöven och jag blir glad över mitt liv. Jag är framförallt glad och lycklig över att jag kan känna glädje för det lilla, det gör livet så mycket härligare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0