Det här med att dyka och skaffa killar verkar vara min grej


Om två veckor kommer jag befinna mig i Bangkok. Kommer blir så oerhört kul! Jag har höga förväntningar, men jag är inte ett dugg orolig då jag känner på mig att de kommer infrias. Det sa shoppas, festas och framförallt ska jag träffa Jessica som jag jobbade min första säsong med. Vi har inte setts sen dess men när vi pratade i telefon kändes det som igår, jag älskar guidelivet :)

Som jag skrev tidigare har jag gjort allt jag ville denna säsong så nu börjar jag bli redo för att åka hem. Vi har ett ”litet” problem och det är att hitta plats på flyg hem så jag vet inte exakt när jag kommer hem, men det kommer vara i slutet av mars. Den 28 mars flyger jag till Gran Canaria.

I helgen har jag varit i Ao Nang vilket nog var sista gången. Var och dök på Shark Point och King Cruiser. Som sista gången hade vi det riktigt kul även om jag hade lite otur under själva dykningen med både mask och kramp. Ingen haj eller sköldpadda fick jag se heller men det var värt det ändå. På båten fanns två små thaipojkar, vi gissade att de var runt 15. Azra, jag och Peter tror att de blev lite småförtjusta i mig och Peter berättade vart vi skulle på kvällen, men tack och lov kom de inte dit! Haha, det hade just sett ut.

 Ena "pojkvännen" i bakgrunden.

På kvällen var jag, Azra och Marielle ut. Vi drack Frozen Strawberry Daquiri och förälskade oss i en man som spelade trummor. På baren sen hittade vi på en story, att vi var Sara, Anna och Emma och vi ägde en dykfirma, Två av oss var syskon och vi var halvsvenska och halvspanska, (mycket för att jag skulle få prata lite spanska där) och vår pappa hette Carlos. Det hela var en väldigt lyckad kväll!

Oj, höll nästan på att glömma att jag och Sandra har provat fiskspa. En gång och aldrig igen, vi klarade tio minuter och då hade vi skrikit en del och tagit i och ur fötterna några gånger. Och enligt en som gick förbi var inte våra fiskar särskilt hungriga, tack och lov för det! Det kittlade och var obehagligt att någon åt på fötterna, ibland gjorde det även lite ont. Men nu vet jag i alla fall hur det känns :P


Kommentarer
Postat av: Joel

Hej!



Ser att du jobbar på Koh Lanta! Roligt :-)

Vet du om det finns någon bra frisör på Koh Lanta som man kan gå och klippa sig vid? Jag har letat och letat men är osäker. Så snälla, vet du?

2012-02-27 @ 16:13:45
Postat av: Linnea

Hej!



Det finns en hel del frisörer, men om jag ska vara ärlig har jag inte klippt mig här än för jag har inte vågat. Men mina kollegor har bl.a. klippt sig i Saldan på ett ställe som ligger vid sidan av Lanta Mart där de säljer frukt shakes utanför och de sa att det var helt okej. Men du ska nog inte ha för höga krav :)

2012-03-01 @ 04:22:23
Postat av: Azra

Tycker du är lite kortfattad i din historia om vår utekväll :)

2012-03-05 @ 10:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0