Grottvandring


Jag jobbar på bra med min önskelista för denna säsong och det som skedde sist var ett besök i grottorna på ön. Det var jag och en tjej som heter Hanna som jag träffade när jag jobbade på FUE i vintras. Jag hade förväntat mig en kort promenad och sen en liten sväng inne i grottan, allt som allt en timme kanske. Det visade sig vara en halvtimme genom thailändsk djungel bara för att komma till grottan. Jag var glad över att ha på mig springskor och oömma kläder som det så snyggt heter. Ännu gladare var jag för att min ormfobi är borta, annars vet jag inte hur det hade gått då vi hade en unge med på 10 år som konstant frågade hur många ormar det fanns och skrek till varje gång hon trodde hon såg en.



När vi kom till grottans öppning var jag nära att vända. Det var inte mer än ett litet hål. Tur att Hanna var så lugn så jag kunde lugna ner mig själv med :) Vi gick runt i grottan i en timme med en unge som fortsatte fråga efter ungar och två män med ölmage och fräsch svettlukt. Men det var en upplevelse, haha. Överlag gick det bra, det var vid utgången då vi fick lägga oss på rygg för att komma igenom som jag fick påminna mig själv om att andas. Fast nu har jag sett grottan också :)



På jobbfronten har chefen semester och jag huvudansvar. Det är kul för det är lite annorlunda än tidigare och självklart även mer att göra. Känner mer och mer att jag längtar till semestern och att få träffa Sandra! Nu är det snart bara en vecka kvar och hotellet har bokats i Kuala Lumpur. VACATION, HERE I COME!

 

 


Kommentarer
Postat av: Mia

Wow, vilken häftig grotta! Den ingången var riktigt liten. Är det en grotta som folk får besöka officiellt? Den såg ju fin ut inuti.

Tack för att du delar med dig av dina upplevelser. Du kan vara säker på att vi läser allt du skriver :-)

Det blir lite som att vara där fast man är här, om du förstår vad jag menar.

Njut nu av din semester i Kuala Lumpur. Hittade du förresten något bra hotell.

Stor kram Mia <3

Farfar hälsar såklart också med kram!

2012-01-08 @ 09:44:52
URL: http://mammabult.blogspot.com
Postat av: Linnea

Ja, precis en grotta alla kan gå till.

Kul att ni gillar det jag skriver :)

Ja, jag hittade ett men minns inte vad det heter.

Men verkar toppen! Tack igen för hjälpen. Och som alltid hälsa farfar med :)Kram

2012-01-11 @ 08:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0