Nyår och tigertemplet


Har nu konstaterat att nyår är så mycket bättre utomlands än i Sverige. Inte lika höga förväntningar och mer nya människor. Har haft ett toppen nyår! Under dagen besökte vi Tigertemplet som ligger i Krabi. På toppen är det en fantastisk utsikt, men för att komma dit behöver man gå upp för 1237 trappsteg. Jag var död efter 200. Innan var jag positiv och tänkte det var väl ingen match, gamlingar kommer ju upp där. Men det var brant och de jag gick med hade ett sånt högt tempo så jag halvt kröp upp i slutet och väl uppe var jag så trött att jag skakade i benen. Nu har det gått två dagar och jag har sån värk i vaderna att jag haltar fram :P Men det var absolut värt det och jag kunde ha stannat där uppe i timmar.



På kvällen hade vi nyårsmiddag med de andra resebolagen på en restaurang vid stranden. Jag träffade en tjej som jag mötte förra vintern som jag inte visste var i AoNang vilket var riktigt kul. Sen blev kvällen inte sämre av de jag hade vid bordet som också var riktigt roliga. Efter middagen gick vi ut och dansade. Kvällen överträffade mina förväntningar och jag funderar på om det kanske ska bli en tradition att alltid fira utanför Sverige och alla förväntningar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0