Cypern - you blew my mind


Om jag hade fått bestämma hade jag stannat på Cypern MINST 1 vecka till, kanske längre. Det var så mycket bättre än vad jag trodde. Hade nog ungefär tänkt mig en smutsig och förstörd partyö och inget annat. Men redan i bussen från flygplatsen tyckte jag det var fint och mysig på något vis.

Jag bodde på ett bra hotell, ett av våra familjehotell. När jag låg vid poolen en dag insåg jag hur mycket jag saknade att ha aktiviteter, få kramar av barnen och mötas av all energi. Övervägde ett tag om jag skulle jobba med det igen, men insåg att jag kanske tycker att det är kul i ett par månader.



Ärligt talat har jag inte gjort så mycket mer än att sova, sola och festa under semestern. Men det var så skönt, och jag är inte lika förkyld nu som när jag kom ner. Vi har varit på två stränder, en lite finare och även på Nisse beach, där alla ungdomar håller till. Vi kom dit vid 10-tiden och då var det inte många där, ett par timmar senare var det nästan knökfullt. Kan ju säga att det som gäller där är att visa upp sig, många vältränade kroppar. Men det är ju alltid kul att se på ;) Det jag inte förstår är varför så många killar börjat raka benen, något jag bland annat undrade över när vi hade svenskar liggande bakom oss som just rakat benen. Om de nu hörde vad jag sa, så fick de ju i alla fall min åsikt.

 Nissie Beach

Partygatan sen i Ayia Napa trodde jag mest skulle bestå av 18-20 åringar, och det var det mycket av men shit det var nice ändå! Massa olika barer, men fick alltid se något nytt som någon i björndräkt eller i kroppsstrumpa. Det var olika åldrar och ofta mycket folk. Vi började alltid på Cuba bar som hade salsa musik och där man fick dansa. De hade de godaste drinkarna och man blev på bra humör. Sedan blev det skandinaviska uteställen dit guiderna alltid gick så det var bara att hänga på.



Vi skulle ha haft en turistpartykväll med Ayia Napa linnen som så många hade och gå till de typiska turistbarerna, men det blev inte av. Linnena passade inte till belåtenhet. Lite trist, men vi hade en bra kväll ändå. Det var då jag hade tänkt köra på att jag var 19 och se hur länge det höll, men det blev aldrig av. Några dagar vad jag så trött då vi varit ute länge, men oftast kände jag ändå för att gå ut. Det jag önskade var att jag behövde mindre sömn och mer energi till sena kvällar, men det blev lite i alla fall.

Om jag nu åker tillbaka till Cypern igen, vilket jag absolut kan tänka mig, så vill jag se mer av ön och gärna i bil. Jag känner att det till och med vore kul att jobba där, men insåg att det är nog ingen bra idé, skulle bli för mycket fest och för lite annat. Men Cypern – you blew my mind.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0