Välkomna till paradiset

Jag vet inte vart jag ska börja, det har skett saker non-stop sen vi kom ner. Det började med två veckors intro då vi obsade en hel del utflykter och också besökte alla våra hotell. Kan säga som så att det är inga dåliga hotell i Mexiko.
 
Utsikt från ett av hotellen på Isla Mujeres.
 
Jag har besökt ett av världens sju underverk, Chichen Itza. Det är fascinerande att höra om mayaindianerna och deras historia. Förhoppningsvis ska jag köra den utflykten någon gång under säsongen. Det är en tung utflykt, då det är en lång dag och mycket historia, men som jag ser fram emot det!
 
Chichen Itza
 
Vi har besökt Coba, där man bland annat går upp för en pyramid på 42 meter. Behöver jag säga att jag var livrädd? Efter det badade vi i en cenote, som en liten sjö under jorden. Det var kolsvart och en massa fladdermöss. Jag skrek och skrattade om vartannat för jag var så rädd, haha. Där åkte vi också zipline som var mer min grej.
 
Uppe på pyramiden, och jag ser ut som en äkta turist.
 
Här finns också något som heter Rio Secreto som är massa tunnlar under jord som upptäcktes för bara några år sen. Man varvar att simma genom kristallklart vatten och gå. Det var fascinerande.
 
Höjdpunkten på intron var att simma med delfiner! Ett av mina mål i Mexiko var att göra just det. Jag grät nästan av lycka när jag fick ta på delfinen den första gången. Så len och mjuk. Det ska jag abolsut göra igen! Så himla fina djur.
 
Nu har vi börjat säsongen med de första gästerna och det är riktigt kul. Blir mycket jobb, men kommer gå bättre med tiden. Denna vecka blir dock ganska lugn. Ska besöka olika nationalparker och ha två lediga dagar. Ska även köra min första utflykt, Maya night. Man åker till en mayafamilj och badar bl.a. i en cenote och en slags bastu, som rening för själen.
 
Jag har också hunnit vara ut en gång, och vilket ställe. Salsabarer och nattklubbar, man kan inte annat än att älska det! En mexikan blev lite förälskad i mig, men de är lite för korta för min smak, sisådär ett huvud :P
 
På jobbet har det inte gått sådär 100 %. Glömt biljettmaskinen på ett hotell, väldigt värdefull och den ska man inte tappa bort. Tagit ca 2000 sek för lite betalt av en gäst, nästan tappat bort nyckeln till kontoret och idag har jag fått parkeringsböter. Men snart är det ny vecka och då vänder det :) Nu ska vi se på Apocalypto, som handlar om mayaindianerna. Detta kallas visst för livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0