Xplor, Xcaret och Maya night

 
Denna vecka kommer det vara fyra lediga dagar kan man säga. Två riktiga och två med utflykter. I söndags var jag på Xcaret, en temapark utanför Playa del Carmen. Här simmade vi i en cenote, slappande av innan regnet kom och såg på lite djur. Det är en väldigt stor park och jag var också där på "Dia de Muertos", eller halloween vilket är väldigt stort här. På kvällen var det en show om hur mayafolket spelade sina bollspel och sång och dans.
 Dia de Muertos (Dagar kvar tills Mayakalendern tar slut)
Bollspelen
 
Efter denna park var det Xplor dagen efter, och det var min grej! Åka i ziplines och lite mer äventyr. Ingen dålig arbetsdag. Men eftersom det var i cenoter var det lite kallt i vattnet, runt 24 grader, så jag var glad att det var sol :)
 
Ikväll ska jag ha min första utflykt, Maya Night. Jag är lite nervös, men det ska bli så kul! Vi åker till en mayafamil och lär oss mer om hur de lever. Badar också i en temascal där man säger att man föds på nytt för man renar själen. Det låter lite flummigt, men är riktigt mysigt. I och med att jag aldrig haft den förr satt jag hemma hela dagen igår, på min lediga dag, för att förbreda mig. Började också skriva rent en annan utflykt. Det är tur att vihar två fridagar i veckan. På lördag är min nästa, så på fredag ska vi ut! På salsabar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0